درخشش کارگردان کردستانی درجشنواره هندوستان

شناسهٔ خبر: 28AC59F5 -
رئیس حوزه هنری کردستان گفت:فیلم کوتاه تعدیل به نویسندگی و کارگردانی کیوان سروری و از تولیدات حوزه هنری کردستان جایزه ویژه هفتمین جشنواره بین‌المللی pink city هندوستان را از آن خود کرد.

به گزارش هاناخبر ،مین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به اینکه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی pink city در شهر جیپور هندوستان بدلیل شرائط کرونایی به صورت آنلاین برگزار شد،گفت:فیلم کوتاه «تعدیل» به نویسندگی و کارگردانی کیوان سروری از کردستان در ایام برگزاری آنلاین این جشنواره و در رقابت با فیلم‌هایی از دیگر کشور‌های جهان در مراسم اختتامیه که ۲۵ سپتامبر (۴ مهر) برگزار شد، توانست جایزه ویژه جشنواره را از خود کند.

او افزود:این فیلم با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی تهیه شده و در مورد ۲ دوست و همکار است که یک اتفاق آن‌ها را در موقعیت عجیبی قرار می‌دهد.

گفتنی است؛کیوان سروری متولد سال ۱۳۶۸ سنندج، دانشجوی کارشناسی سینما بوده و از سال ۱۳۸۷ فیلمسازی را شروع کرده و تاکنون چهار فیلم کوتاه و سه مستند کوتاه ساخته است.

اولین فیلم کوتاه این کارگردان کردستانی با عنوان"جنگ یا صلح" توانست علاوه بر حضوردر جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال ۱۳۹۲، جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان؛ "نماز و کار همدان و چندین جشنواره داخلی دیگر جوایزی را کسب کند.

حضور در ۴۰ جشنواره‌خارجی از جمله ایتالیا، اسپانیا، بلغارستان، امریکا، استرالیا و هندو برنده لوح تقدیر در جشنواره‌های بلغارستان و استرالیا از دیگر موفقیت‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 6 =