تشکیل تیم ملی فوتبال الکترونیک/ تاج: مطمئنم در قطر موفق می‌شویم

شناسهٔ خبر: 28B16808 -
با برگزاری مسابقات فوتبال الکترونیک زیر نظر فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال کامپیوتری نیز تشکیل شد و آماده حضور در جام ملت‌های آسیا می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، مراسم اختنامیه مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج و هدایت ممبینی، رییس و دبیرکل فدراسیون، سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات لیگ فوتبال، سلمان نصیری، نایب رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک، حامد مومنی، سرپرست معاونت هماهنگی و اجرایی دبیرکل، پرستو قدسی، سرپرست دپارتمان راهبردی و مدعوین عصر امروز در هتل اکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران جهت اعزام به مسابقات AFC eASIAN CUP ۲۰۲۳ برگزار شد و نفرات برتر جوایز خود را دریافت کردند. 

با توجه به برگزاری دور نخست مسابقات فوتبال الکترونیک همزمان با بازی‌های جام ملت‌‎های آسیا ۲۰۲۳ قطر تحت عنوان AFC eASIAN CUP ۲۰۲۳، تیم ملی ایران نیز به عنوان یکی از ۲۴ کشور حاضر در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

تاج: فوتبال ایران در قطر نتیجه خوبی خواهد گرفت

مهدی تاج در مراسم اختتامیه فوتبال الکترونیک عنوان کرد: مجموعه فدراسیون فوتبال بحث فوتبال مجازی را دنبال می‌کند و شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا این رشته در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دوره گذشته بخاطر دارم که AFC و FIFA به دلیل وجود تحریم‌ها و اسپانسر برای فوتبال الکترونیک مطالبی را مطرح کرده بودند.

تاج گفت: خوشبختانه مشکلات مرتفع شده و امیدوارم هستم در قطر با توجه به شرایطی که امروز دیدم بهترین عملکرد را داشته باشیم و موفق شویم. بدون شک یکی از عنوان‌های اولی در این مسابقات را کسب می‌کنیم و امیدوارم در کنارش هم فوتبال ایران نتایج خوبی کسب کند.

ممبینی: تیم‌های ملی فوتبال به عدد ۱۸ رسید

مراسم اختتامیه فوتبال الکترونیک برگزار شد که ممبینی، دبیرکل فدراسیون در این مراسم ضمن قدردانی از مجموعه فدراسیون فوتبال به واسطه برنامه ریزی و برگزاری این مسابقات اقدامات مختلفی را انجام دادند، گفت: به کلیه ورزشکاران، بازیکنان مربیان و مدیران باشگاه الکترونیک خیر مقدم می‌گویم. در واقع فدراسیون فوتبال مفتخر است که امروز میزبان این دوستان باشد.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال تا امروز ۱۷ تیم ملی داشت که از این پس با تیم فوتبال الکترونیک، تعداد تیم های ملی ما ۱۸ تیم می شود و در خدمت فوتبال کشور خواهیم بود. بعد از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مقرر کرد که در مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تیم ملی کشورها مختلف حضور یابند، ایران جزو اولین کشورهایی بود که امادگی خود را برای شرکت در این تورنمنت بزرگ اعلام کرد. همچنین مهدی تاج، رییس فدراسیون به عنوان نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رییس فدراسیون فوتبال ایران دستوری مبنی بر ایجاد تیم ملی فوتبال دیگری با همکاری انجمن ورزش های الکترونیکی دادند که بر مبنای آن اقدامات مختلفی صورت گرفت و نهایتا حاصل آن برگزاری مسابقات با حضور ۱۲۸ بازیکن در هتل آکادمی بودیم.

ممبینی ادامه داد: از ۱۲۸ بازیکن، ۸ بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند که در کنار این عزیزان از حسن پاجانی، قهرمان فوتبال الکترونیک جهان در رومانی نیز دعوت خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید اولین دوره فوتبال الکترونیک از یک تا ۵ فوریه در قطر برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: تشکر ویژه از کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دارم که در دو سه روز اخیر مانند همیشه در کنار فدراسیون بودند. همچنین از انجمن فوتبال الکترونیک تشکر می‌کنم که در کنار ما بودند تا بتوانیم اقدامات مختلفی را انجام دهیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =