ایدەهای برتر استارتاپ فناوری اطلاعات در کردستان معرفی شدند

شناسهٔ خبر: 29024444 -
نخستین استارتاپ فناوری اطلاعات (IT) در دانشگاه کردستان برگزار و بعد از رقابت انجام شده با رای داوران چهار ایدە برتر معرفی شدند.

به گزارش هاناخبر ، استاندار کردستان شامگاه شنبه در اختتامیه این استارت آپ فناوری اطلاعات که در سالن خیام دانشکده ادبیات دانشگاه کردستان برگزارشد، اظهار کرد: دانشگاه کردستان باید به جایگاهی برسد که عنوان موفق ترین دانشگاه در سطح کشور در ارتباط با صنعت و شرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص دهد.


اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه این دانشگاه به قطبی برای ارتباط موثر و حمایت از ایده‌پردزان و مبتکران تبدیل شود، اضافه کرد: جوانان و دانشجویان ما بسیار مستعد و توانمند بوده و اگر بستر بروز ایده های آنها فراهم باشد می توانند راه حل های زیادی برای مشکلات پیش روی بخش های مختلف به ویژه تولید و صنعت ارائه کنند.

وی ادامه داد: یکی از توانمندی های استان ما وجود نیروی انسانی تحصیل کرده و مستعد است که تعدادی از آنان تاکنون در قالب شرکت های دانش بنیان توانستند ایده های خود را اجرایی کنند و امید می رود دیگر دانشجویان مستعد هم وارد این عرصه شوند.

شرکت ۴۴ ایده در استارتاپ فناوری اطلاعات کردستان

سرپرست شهرک‌شهرک‌های صنعتی کردستان نیز در این مراسم با اشاره به نقش این شرکت استانی و سازمان صنایع کوچک در اهمیت دادن به ایده‌های خلاق و شناسایی صاحبان ایده و معرفی آنها به صنایع و واحدهای تولیدی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در سال مزین به شعار "تولید،دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" تلاش خود را برای برگزاری استارتاپ‌ها،حمایت از صاحبان ایده و تقویت پیوند بین دانشگاه و صنعت دوچندان خواهد کرد.

حمیدرضا امانی افزود: در همین راستا امروز پس از تلاش و همکاری ۵۰ روزه‌ شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه کردستان، مرکز رشد و کلینیک کسب و کار کردستان نخستین استارتاپ فناوری اطلاعات (IT) با دریافت ۴۴ ایده از سوی شرکت کنندگان در قالب هشت تیم و ۱۲ ایده منتورینگ برگزار شد.

وی اضافه کرد: این استارتاپ ویکند با حضور شرکت کنندگانی از اعضای هیات‌ علمی و دانشجویان دانشگاه کردستان ، دانش‌آموزان سطح استان و مجموعه‌های فن‌آور و خلاق برگزار شده است.

امانی یادآور شد: هر مجموعه ای برای ارتقا و بهبود سازمان خود نیاز به نوآوری دارد بنابراین کارکرد یک استارتاپ یافتن راهکاری برای راه اندازی و تقویت یک کسب و کار سازمانی است.

وی رقابت پذیری را یکی از ارکان اصلی در ایجاد کسب و کار اعلام کرد و گفت: سرعت در راه اندازی کسب و کار و تبدیل ایده به عمل می تواند علاوه بر موفقیت در ایجاد کسب و کار، زمینه حضور رقبای بازار کسب و کار را کاهش داده و زمینه موفقیت بیش از پیش در تجاری سازی ایده را فراهم کند.

ایدەهای برتر استارتاپ فناوری اطلاعات در کردستان معرفی شدند
در این استارتاپ آروین فقیراللهی با ایده شبیه‌سازی انتخاب کفش و پوشاک دلخواه به وسیله AR عنوان ایده برتر و آرزو مروتی با ایده سمعک حافظه‌دار عنوان دوم را کسب کردند.

مظفر رحیمی با ایده نمایشگاه مجازی و میترا قاسمی با ایده بطری یکبار مصرف خود گرم‌شونده عنوان سوم مشترک را به دست آوردند.

استاندار کردستان به جایزه نفر اول در این استارتاپ پنج میلیون تومان، نفر دوم سه میلیون و به دو نفر حائز رتبه سوم مشترک هم هر کدام دو میلیون تومان اضافه کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 4 =