درب مجموعه‌های ورزشی کرمانشاه باز شد

شناسهٔ خبر: 295ED0D7 -
معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: درهای مجموعه‌ها و تعدادی از سالن‌های ورزشی کرمانشاه برای ورزشکاران رشته‌های انفرادی بازگشایی شد.

به گزارش هاناخبر ،

جلال عزیزی بااشاره به تصمیمات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص ادامه فعالیت‌های ورزشی در کشور، اظهار کرد: باتوجه به ابلاغی که به استان شده، درحال حاضر در 29 رشته ورزشی بدمینتون، دوومیدانی، گلف، تنیس خاکی، تنیس روی میز، شطرنج، وزنه برداری، تیروکمان، تیراندازی، اتومبیلرانی و موتورسواری، سوارکاری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، اسکیت، قایقرانی انفرادی و چندین رشته ورزش همگانی اجازه فعالیت داریم.

وی تصریح کرد: براین اساس، مجموعه‌های ورزشی و سالن‌های ورزش‌های انفرادی در استان بازگشایی شده‌ و ورزشکاران این رشته‌ها می‌توانند از فضاهای آنها برای تمریناتشان استفاده کنند.

 به گفته این مسئول حضور شهروندانی هم که برای انجام برخی رشته‌های هوازی و همگانی از فضای مجموعه‌های ورزشی استفاده می‌کردند نیز در این مجموعه‌ها بلامانع خواهد بود.

معاون ورزش و جوانان استان در ادامه به مصوبه دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با ادامه مسابقات ورزشی هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه زمان شروع این مسابقات را از نیمه سوم خرداد اعلام کرده‌اند، درصورت ابلاغ استانی این مصوبه، تیم‌ها از ابتدای این ماه می‌توانند تمرینات خود را از آغاز کنند.

وی در ادامه بااشاره به ممنوع شدن فعالیت باشگاه‌های ورزشی خصوصی در کشور از حدود سه ماه پیش، اظهارکرد: در این مدت 600 باشگاه ورزشی بخش خصوصی در سطح استان حدود 15 میلیارد تومان خسارت دیدند که بنا به دستورالعملی که از سوی وزارتخانه به استان ابلاغ شد، مقرر بود تسهیلاتی به این باشگاه‌ها پرداخت شود.

عزیزی اضافه کرد: در این دستورالعمل اعلام شده که تنها باشگاه‌هایی می‌توانند از تسهیلات حمایتی وزارت ورزش بهره مند شوند که نیروی بیمه شده تامین اجتماعی داشته باشند، درحالیکه نه فقط در کرمانشاه بلکه در بسیاری از استان‌ها معدود باشگاه‌هایی را داریم که پرسنل خود را بیمه می‌کنند.

وی نرخ سود 12 درصدی برای این تسهیلات را هم بالا دانست و تصریح کرد: درخواست همه استان‌ها این است که در وزارتخانه در این دو مورد بازنگری‌هایی صورت بگیرد تا به باشگاه‌هایی که دارای مجوز هستند تسهیلات بدهیم و نرخ سود تسهیلات هم کمتر شود.

معاون ورزش و جوانان استان به  تخلف برخی از باشگاه‌های بخش خصوصی استان در این مدت هم اشاره کرد و گفت: در مجموع با بیش از 100 باشگاه متخلف که بصورت غیرقانونی فعالیت خود را از سرگرفته بودند، برخورد کردیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =