وقتی کردستانی ها اشک داریوش ارجمند را درآوردند/ بغض حشمت فردوس ترکید

شناسهٔ خبر: 3242AFA6 -
ماجرا از یک دیالوگ ساده شروع شد. دیالوگی در سریال تلویزیونی ستایش که در آن حشمت فردوس (داریوش ارجمند) از یک رنگی و بی شیله و پیله بودن کُردها سخن می گفت. این دیالوگ در فضای مجازی در مناطق کُرد نشین دست به دست شد و در سرانجام همین ابراز احساسات داریوش ارجمند را برای شرکت در جشن هفته وحدت به سنندج کشاند.

به گزارش هاناخبر ،

 این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در میان همقطارانش به کمی غرور هم معروف است، نتوانست ابزار احساسات صادقانه و «بی شیله و پیله» سنندجی های حاضر در این مراسم در سالن آزادی این شهر را تاب بیاورد و هنگامی که برای سخنرانی به روی سن رفت و با تشویق بی امان مردم مواجه شد، اشکش جاری شد تا حشمت فردوس مغرور هم در مقابل دل صاف مردم کردستان، اشک هایش را پنهان نکند. اشک های آقای ارجمند و قدرانی مردم کُردستان از یک دیالوگ بسیار ساده در یک سریال تلویزیونی نشان داد که مردم کردستان چقد قناعت دارند. آنها نشان دادند پیوندهایشان با ایران ناگسستنی تر از هر پیوند است و اگر کمی فقط کمی بیشتر دیده شوند می توانند ستون های محکمی برای ایران باشند هر چند تا به حال هم محکم تر از هر ستونی در مرزهای غربی ظاهر شده اند. این درام زیبا در حضور وزیر کشور اتفاق افتاد و شاید بهتر باشد آقای وزیر به جای گزارش های خشک معمول در جلسه هیات دولت از سفرش دو روزه اش به کردستان این مسائل را هم مطرح کند. از گزارش های رسمی تکراری آبی برای کردستان گرم نمی شود.  

داریوش ارجمند در سخنانی کوتاه روی سن گفت:  خیلی خوشحال هستم که در بین شما مردم سلحشور، باایمان و شجاع و مرزبانان و سنگربانان نخست ایران و مردان شعر و تفنگ هستم.

این هنرمند پیشکسوت کشورمان با بیان اینکه ابزار علاقه مردم را بیش از هر جایزه و لوحی پر اهمیت می داند، از مردم کردستان به عنوان مردان ایمان و اخلاق و مردان یک‌رو نام برد و گفت: این دیار مردمانی ساده و نیک دارد و در تاریخ ایران جایگاه رفیعی دارند چه در گذشته دور و چه در این نزدیک‌ها!

ارجمند ادامه داد: بسیاری از شعارها و ویژگی‌های اخلاقی پیامبر نور و رحمت را فراموش کرده‌ایم البته با وجود تمام توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان نشان داده‌ایم که به ریسمان الهی چنگ انداخته و بر اصل ارزش‌های اسلام پایبندیم. ملت ایران همواره نشان داده‌اند گول سیاست‌های دشمنان را نخوریم و همچنان روی پای خود ایستادیم.

ارجمند افزود: در جایی که موضوع دین و ارزش‌های دینی به عنوان همه هستی ما مطرح است ذره‌ای از اعتقادات و ارزش‌ها عقب نخواهیم کشید. رنگین‌کمان انسانی که در کشور ما وجود دارد در هیچ نقطه‌ای از جهان وجود ندارد، اما همه این کثرت در وحدت اسلامی ما جمع شده‌ است.

این بازیگر نام آشنای کشورمان گفت: کردها در طول تاریخ با خون خود از این خطه دفاع کرده و سنگرهای ایران اسلامی را حفظ کرده‌اند، عطر خون برادران کرد در این کوه‌ها پراکنده است بسیاری از ریشه‌های استقلال ما در وجود و نهاد شما مردم سنگرنشین نهفته است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 4 =