وزیر علوم پروژه مقاوم‌سازی دانشکده هنر دانشگاه ارومیه را افتتاح کرد

شناسهٔ خبر: 32D63BE7 -
پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای، دانشکده معماری شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه امروز سه شنبه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

به گزارش هاناخبر ،

رییس دانشگاه ارومیه در این آیین با بیان اینکه این طرح در مساحتی بیش از پنج هزار مترمربع از دانشکده معماری شهرسازی و هنر این دانشگاه اجرا شده، گفت: برای اجرای این طرح مقاوم سازی بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رحیم حب نقی با اشاره به اینکه ساختمان دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه طی چند مرحله از سال ۱۳۴۰ به متراژ  ۱۰ هزار مترمربع احداث شده، بیان کرد: بخشی از این ساختمان توسط وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه ارومیه واگذار شده بود که با توجه به قدمت ساختمان و ضرورت استفاده ار فضاها و همچنین سیاست‌های وزارت علوم، بحث مقاوم سازی این دانشکده در دستور کار دانشگاه ارومیه قرار گرفت.

رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: نهایتاً با هماهنگی های انجام شده وبازدیدهای گروه های فنی از وزارت، پروژه مقاوم سازی دانشکده معماری و شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه به عنوان یکی از بزرگترین پروژهای مقاوم سازی وزارت علوم به تصویب رسید .

او افزود: با حمایت‌های اداره کل طرح های عمرانی وزارت علوم، این پروژه پس از طی مراحل بررسی‌های فنی و طراحی سیستم مقاوم سازی در فاز اول به متراژ پنج هزار مترمربع از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

حب نقی اظهار کرد: در نهایت طی مراحل مقاوم سازی، همه فونداسیون ساختمان و همچنین ستون‌ها، تیرها، اتصالات و اجزای سازه ای فاز اول مطابق طراحی، مقاوم سازی شد تا به عنوان ساختمانی هماهنگ با استانداردهای روز باشد.

رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: طی مراحل مقاوم سازی به دلیل قدمت ساختمان و در جهت تامین همه استانداردهای ایمنی و مطابقت با مباحث مدیریت سبز، تعمیرات اساسی تاسیسات این فاز از جمله بروزرسانی موتورخانه مرکزی، استفاده از سیستم‌های تاسیسات مکانیکی و برقی روز نظیر پست برق کامپکت و سیستم اعلام و اطفای حریق در دستور کار قرار گرفت

حب نقی مدت زمان اجرای این طرح را ۱۶ ماه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توجه به نیاز دانشگاه ارومیه به فضاهای کالبدی، عملیات مقاوم سازی فاز دوم این پروژه نیز همچون گذشته با حمایت‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد و دانشگاه ارومیه به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در مبحث مقاوم سازی وزارت علوم مورد حمایت قرار گیرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 7 =