ژنراتور بیمارستان خان یونس قطع شد/ ۹۰ بیمار در معرض مرگ هستند

با از کار افتادن تنها ژنراتور بیمارستان خان یونس، ۹۰ بیمار بستری شده در آن در معرض خطر مرگ قرار گرفتند.

به گزارش هاناخبر ، به نقل از شبکه خبری الجزیره، جمعیت هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها ژنراتور برق بیمارستان الأمل واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از کار افتاده است.

این بیانیه که ساعتی پیش منتشر شد، تاکید دارد: امروز تنها ژنراتور بیمارستان الأمل وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین در شهر خان یونس از کار افتاد که این امر زندگی ۹۰ نفر از بیمارانی را که در حال مداوا در این بیمارستان هستند به مخاطره انداخته است. ۲۵ نفر از این افراد در بخش توان‌بخشی بستری بودند که هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این در حالی است که ۹ هزار آواره فلسطینی مقر جمعیت هلال احمر و این بیمارستان را به عنوان پناهگاه خود انتخاب کرده‌اند.

همچنین از نوار غزه خبر می‌رسد که بیمارستان موشک باران شده المعمدانی بار دیگر با وجود کمبود کادر پزشکی و تجهیزات لازم، فعالیت خود را از سر گرفته است. فعال سازی مجدد این بیمارستان در شرایطی است که بیمارستان الشفا با وجود محاصره صهیونیست‌ها قادر به ادامه فعالیت نیست و مجروحان و بیماران مجبور شده‌اند با وجود نگرانی‌های امنیتی در نتیجه حملات هوایی مجدد، به این بیمارستان روی بیاورند.

خبرنگار شبکه المیادین در نوار غزه نیز گزارش می‌کند که اشغالگران با وجود محاصره بیمارستان الشفا، در نتیجه مقاومت جانانه گروه‌های فلسطینی امکان پیشروی به سمت این بیمارستان را ندارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 5 =