ورود نظامیان ترکیه به یکی از روستاهای اربیل

شناسهٔ خبر: 336BF81A -
رسانه های وابسته به پ.ک.ک، از ورود علنی نظامیان ترکیه به روستای شاپانی از توابع اربیل خبر دادند.

به گزارش هاناخبر ، رسانه های نزدیک به پ.ک.ک، با انتشار تصاویر ویدیویی گزارش دادند که نیروهای نظامی ترکیه آزادانه و علنی وارد روستای شاپان از توابع منطقه برادوست در استان اربیل، مرکز اقلیم کردستان شده اند.

طبق خبر نظامیان ترکیه از روز پنج شنبه 27 سپتامبر/5 مهر، همراه با شمار بسیاری نیروی پیاده و تجهیزات و ادوات سنگین نظامی و جنگی وارد روستای شاپان شده و در داخل روستا و اطراف آن مستقر شده اند.

در تصاویر ویدیویی منتشر شده دیده می شود که نظامیان ترکیه سلاح های جنگی سنگین به همراه داشته و با ساکنین روستا عکس می گیرند.

در 31 می گذشته و مصادف با ماه رمضان نیز نظامیان ترکیه، با همراه داشتن سلاح های جنگی وارد روستای برمیزه از توابع سوران در استان اربیل شدند.

ارتش ترکیه از سال های گذشته تحت عنوان اقدام علیه پ.ک.ک، دارای چندین پایگاه نظامی در اقلیم کردستان بوده و از ماه مارس سال جاری نیز به صورت علنی وارد عمق 30 کیلومتری خاک اقلیم شده و اقدام به عملیات نظامی گسترده در مناطق مسکونی اقلیم کرده و روزانه روستاهای مرزی را هدف بمباران قرار می دهد.

مردم اقلیم تاکنون با برگزاری ده ها تظاهرات و تجمع اعتراضی خواهان خروج نظامیان ترکیه از خاک اقلیم شده اند و هیئت وزیران اقلیم نیز تاکید می کند که برای توقف این حملات، پ.ک.ک، باید از اقلیم کردستان خارج شود.

همچنین ان. آر. تی نیز گزارش داد  که نظامیان ترکیه در این روستا اقدام به ایجاد پایگاه و جاده های نظامی و استقرار  نیروهای بیشتر و تجهیز این نیروها کرده و به منظور تسهیل نقل و انتقال نیروهای خود به کوه چیادیل در منطقه برادوست اقدام به ساختن جاده نظامی از این روستا کرده اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =