فرمانداردیواندره تشریح کرد:

فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مهمترین راهکاری مبارزه با قاچاق کالا و ارز

شناسهٔ خبر: 33A6F00A -
فرماندار دیواندره در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گفت: مهمترین راهکار مبارزه با قاچاق، فرهنگ سازی الگوی مصرف در جامعه است.

به گزارش هاناخبر ،جعفر توان تصریح کرد: نقطه مقابل قاچاق کالا و ارز شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است که امسال توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است.

مهندس توان ضمن تشریح مفهوم قاچاق، اظهار داشت: قاچاق کالا صرفا واردات کالاهای غیرمجاز و خارج از سیستم اداری نیست، بلکه صادرات و خروج کالاهایی که برای مصرف مردم به آنها یارانه تعلق می گیرد نیز قاچاق و به اقتصاد کشور ضرر می رساند.

وی ادامه داد: قاچاق کالا و ارز صدمات جبران ناپذیری از جمله بیکاری، تضعیف اقتصاد، پایین آوردن ظرفیت تولید ملی را به کشور خواهد زد.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی الگوی مصرف کالاهای ایرانی در شهرستان ضروری و بهترین راهکار مبارزه با قاچاق کالا است.

فرماندار شهرستان دیواندره بر استفاده از توانمندیهای شهرستان در بحث اصلاح الگوی مصرف و مبارزه با قاچاق تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت ائمه جمعه، شوراهای اسلامی، دهیاران و معتمدین شهرستان در زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به عواقب قاچاق در جامعه استفاده شود.

جعفر توان از اقدامات نیروی انتظامی در کشفیات کالاهای قاچاق تقدیر کرد و اظهار داشت: در بحث قاچاق کالا اقدامات خوبی در کشفیات مشروبات الکلی، مواد مخدر، کالاهای قاچاق، دام و پوشاک صورت گرفته است که با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان باید بیشتر از وضع موجود تلاش شود.

مهندس توان اظهار کرد: اساس کار نظام و دولت تدبیر و امید در بحث قاچاق کالا و ارز جدی است و همه ما مسئولان وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: تجارت، سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار برنامه جدی دولت تدبیر و امید است که در این شهرستان نیز برای تسهیل در کار سرمایه گذاران، کارگروه رفع موانع تولید فعال و به صورت منظم در جلسات هفتگی به مشکلات آنان رسیدگی خواهد شد.

در پایان این جلسه از تلاش های سرهنگ قدرت اله سورنی فرمانده انتظامی شهرستان و ستوانیکم علی اصغر رحمتی نژاد فرمانده انتظامی کوله در بحث مبارزه با قاچاق، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

گفتنی است جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان دیواندره با حضور میرزایی مدیرکل سیاسی، انتظامی و دبیر همانگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کردستان برگزار شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =