مرغ همچنان گران و نایاب می شود

شناسهٔ خبر: 3469FCF7 -
گرانی مرغ، حتی به قیمت مصوب هم رحم نکرد و ظرف کمتر از یک روز قیمت مصوب هم 2 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش هاناخبر ، ظهر روز گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ با 2100 تومان افزایش، از نرخ قبلی 12 هزار و 900 تومانی خود، 15 هزار تومان تعیین شد.

در جلسه روز گذشته کارگروه ستاد تنظیم بازار که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت  برگزار شد، قیمت جدید مرغ گرم آماده پخت 15 هزار تومان تعیین شد البته به استانداران تعیین این اختیار داده شده است که قیمت محصول را با 5درصد کاهش یا افزایش در استان خود نرخ گذاری کنند.

 امروز معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز با تایید این خبر گفت: هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۱۵ هزار تومان در استان عرضه می‌شود و در صورت فروش به قیمتی بالاتر از این میزان، با متخلفان برخورد می‌شود.

علیرضا محمودی اظهار داشت: همچنین در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در سطح عرضه بیش از ۴۰ تُن مرغ منجمد با قیمت مصوب تنظیم بازار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای این استان در حال توزیع است.

او با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد تا عادی شدن قیمت مرغ در سطح عرضه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: مرغ منجمد به اندازه کافی برای تأمین نیاز مردم آذربایجان‌غربی در انبارهای پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار داشت: قیمت مصوب گوشت مرغ منجمد ۱۳ هزار و ۵۰۰  تومان است و فروش خارج از قیمت مصوب گران‌فروشی محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.

این در حالی است که صبح روز گذشته محمودی، قیمت مصوب گوشت مرغ را 12 هزار 900 تومان اعلام کرده بود و فروش خارج از قیمت مصوب را گرانفروشی دانست.

افزایش 2 هزار تومانی قیمت مرغ در کمتر از یک  روز، بحران بازار مرغ و گرانی این کالای اساسی را نشان می دهد، که با افزایش قیمت از سبد  غذایی بسیاری از خانوارهای بی بضاعت حذف می شود.

با این حال دبیر کانون مرغ‌داران گوشتی کشور، تصویب ۱۵ هزار تومانی گوشت مرغ توسط ستاد تنظیم بازار، را راضی کننده نمی داند و معتقد است؛ این میزان افزایش نه تنها کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد بلکه صنعت طیور را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.

روز گذشته نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گفت: عملکرد نامطلوب این دو وزارتخانه سبب شد تا مرغداران در تامین نهاده دچار مشکل شوند و اقدام به جوجه‌ریزی نکنند و همین مسئله تولید مرغ در کشور را به شدت کاهش پیدا می دهد.

گرانی مرغ شوک تابستانی داغی بود که به مردم وارد شد با این حال مسئولان از مردم می خواهند در صورت مشاهده توزیع خارج از شبکه کالاهای اساسی و یا توزیع با قیمت بالاتر از قیمت مصوب دولتی همچنین کم فروشی، گران‌فروشی، احتکار و هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن وتجارت در سراسر استان در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =