مانور زلزله وایمنی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان برگزار شد

شناسهٔ خبر: 34D8785A -
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: همزمان با هشتم آذرماه بیست وچهارمین مانور سراسری زلزله وایمنی در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزارشد.

به گزارش هاناخبر ،طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان دربیست وچهارمین مانور سراسری زلزله وایمنی که به صورت نمادین در مدرسه با نیازهای ویژه پارسا در سنندج برگزار شد، گفت:آموزش ومانورهای مداوم ومستمر برای آمادگی دانش‌آموزان در برابر زلزله فرآیندی ضروری است.

محمدی گفت: درراستای آگاه سازی، ارتقای فرهنگ عمومی وتوان سنجی در برابر زلزله هشتم آذر فرصتی است که با برگزاری برنامه ها ی آموزشی و فرهنگی در مدارس با نیازهای ویژه با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص های ایمنی در برابر زمین لرزه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان فراهم می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در این روزتلاش داریم به سوی جامعه ای ایمن تر گام برداشته و درجهت ارتقای آمادگی و کاهش آسیب پذیری دانش آموزان با نیازهای ویژه در برابر بلایا اقدام کنیم .

وی افزود: با ارتقای آگاهی عمومی دانش آموزان، افزایش شاخص های ایمنی در محل زندگی و مدرسه وبا رعایت استانداردها می توان خطرات و اثرات زلزله و بلایای طبیعی راکاهش داد .

محمدی اظهار داشت: آگاه سازی، آموزش مهارت های امدادی، کاهش صدمات سوانح طبیعی وآمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهداف برگزاری این برنامه در مدارس با نیازهای ویژه است .

وی تاکید کرد: انتظار می رود دانش آموزان آموزش های لازم را فرا گرفته وبتوانند این آموزش ها را به خانواده ها ارائه دهند و چنانچه حادثه ای در مدرسه اتفاق بیفتد ضمن حفظ خونسردی خود آموزش های فراگرفته را در امداد رسانی اجرا کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، چگونگی حمل مصدوم و اطفاء حریق را محورهای اصلی برگزاری این برنامه دانست و تصریح کرد: این آموزش ها باعث افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با قرار گرفتن در شرایط واقعی بروزحادثه نکات ایمنی مورد نیاز برای نجات خود و دیگران را آموخته و همین امرسبب می‌شود که شیوه رویارویی با بلایای طبیعی را فرابگیرند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =