کتاب های اهل سنت به کتابخانه های کردستان تزریق می شود

شناسهٔ خبر: 3531A87B -
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: تا پایان سال، منابع قابل توجه کتاب های اهل سنت خریداری و به کتابخانه های استان تزریق می شود.

به گزارش هاناخبر ،

منطقه کردستان، محمد عبدالملکی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سقز با بیان اینکه حمایت از نویسندگان بومی از اولویت های کاری است، اظهار کرد: 15 هزار نسخه کتاب از نویسندگان و مولفان بومی استان کردستان خریداری شده است.

عبدالملکی ادامه داد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتابخانه از طریق ایجاد فضاهای فیزیکی از دیگر اولویت های این نهاد فرهنگی است که مردم، مسئولان و خیران باید از کتابخانه های عمومی برای راه اندازی کتابخانه در نقاطی از شهرها و روستاهای استان که این مکان فرهنگی وجود ندارد، حمایت کنند.  

وی گفت: شهرداری ها باید بدانند که پرداخت نیم درصد درآمد به حساب نهاد کتابخانه ها یک قانون است و در واقع هر شهرداری که دلسوز شهرش باشد خودش پیگیر و پیشقدم شود.

سرپرست فرمانداری سقز هم بیان کرد: ایجاد فضاهای فیزیکی، تلاش برای راه اندازی کتابخانه در محله ها و روستاهای فاقد کتابخانه باید به جد پیگیر شود.

کامیل کریمیان عنوان کرد: شهرداری سقز باید در راستای پرداخت نیم درصد درآمد به حساب نهاد کتابخانه های عمومی اهتمام لازم داشته باشد.

وی از تلاش اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه های عمومی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تقدیر و تشکر کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز هم گفت: سه کتابخانه مشارکتی در روستاهای "بسطام"، "گلتپه"  و قهرآباد علیا" سقز راه اندازی و تلاش برای راه اندازی کتابخانه نهادی در "ایرانخواه" هم پیگیری می شود.

سمیه ایزدیار اظهار کرد: وضع کتابخانه های عمومی، مشارکتی و نهادی شهرستان سقز از نظر تعداد عضو، فضا و منابع کتابخانه ای مطلوب و در حد استاندارد نیست.

در این نشست، اعضا پیرامون ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار روستایی، حمایت و خرید کتاب از نویسندگان بومی، ایجاد قرائت خانه در محلات و ساماندهی ایستگاه های مطالعه تاکید کردند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 1 =