نقده بالاترین و اشنویه پایین ترین نرخ باسوادی در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 359FAE62 -
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در گروه سنی 10 الی 49 سال شهرستان نقده با نرخ باسوادی 93.3 درصد در رتبه اول استان قرار دارد.

به گزارش هاناخبر ،  مهین منافی، در اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی در مجموع  شاخص های ارزیابی عملکرد سال ۹۹، رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر را کسب کرده است.

او ادامه داد: براساس مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی گروه سنی هدف برای فعالیت های سوادآموزی 49-10 سال است.

منافی با اشاره به اینکه در سرشماری سال 95 نرخ باسوادی استان 90.7 بود؛ افزود : با تلاش های صورت گرفته در سال 98 نرخ باسوادی استان به 92.8 رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: در گروه سنی 10 الی 49 سال شهرستان نقده در رتبه اول با نرخ باسوادی 93.3 و شهرستان اشنویه در رتبه آخر با نرخ باسوادی 81.7 درصد است.

در ادامه معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به حجم ابلاغی و عملکرد استان در سال گذشته گفت: در سال جاری در دوره سوادآموزی 15هزار، در دوره انتقال 6هزار،در دوره تحکیم 6هزار و 800 نفر بهمراه حجم سایر دوره ها مجموعا 27هزارو 800 نفر تحت پوشش می رود.

حسن رحمانی به مصوبات جلسه  تخصصی شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی کشور اشاره و خواستار همکای دستگاه های اجرایی برای تحقق این مصوبات شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 7 =