کمبود منابع مالی دولت ارائه نتایج احداث فرودگاه مهاباد را به تاخیر انداخت

شناسهٔ خبر: 370A393C -
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به خاطر کمبود منابع مالی، نتایج احداث فرودگاه مهاباد را تاکنون ارائه نداده که پس از دریافت نتیجه مطالعات، روند اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،جلال محمودزاده با اشاره به اینکه احداث فرودگاه مهاباد از سالیان گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است، افزود: این فرودگاه بین بوکان، میاندوآب و مهاباد بوده و به صورت یکسان با محل فاصله دارند اما جزو اراضی مهاباد بوده و در نظر است که در آخرین منتها علیه زمین‌های روستاهای مهاباد احداث شود.

او تصریح کرد: دولت به خاطر کمبود منابع مالی، نتایج احداث فرودگاه مهاباد را تاکنون ارائه نداده که پس از دریافت نتیجه مطالعات، روند اجرایی آن آغاز می‌شود.

نماینده مهاباد، اظهار کرد: فاز اول مطالعات مربوط به فرودگاه، بررسی مکان‌یابی و فاز دوم نیز به زیرساخت‌های این فرودگاه مربوط می‌شود و در حال حاضر، فاز اول آن در حال مطالعه است.

محمودزاده با اشاره به اینکه جمعیت سه شهرستان (بوکان، میاندوآب و مهاباد) حدود یک میلیون نفر است گفت: احداث این فرودگاه در جنوب آذربایجان غربی هم از لحاظ اقتصادی می‌تواند مثمرثمر باشد و هم اینکه مشکل حمل و نقل هوایی مردم در جنوب استان آذربایجان‌غربی را تسهیل می کند.

او با اشاره به طولی بودن آذربایجان غربی گفت: ورفت و آمد مردم جنوب استان مانند مهاباد، بوکان، اشنویه، نقده، سردشت، پیرانشهر، میاندوآب و تکاب به فرودگاه ارومیه دشوار است از این روی ضرورت احداث فرودگاه در جنوب استان احساس می شود.

مهاباد قبل از انقلاب دارای یک فرودگاه نظامی بود و پروازهای محدود مسافربری نیز در آن انجام می گرفت.

استان طولی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون دارای سه فرودگاه ارومیه، ماکو و خوی در شمال استان است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =