سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی 31 هزار نوآموز کردستانی سنجش شد

شناسهٔ خبر: 373D6208 -
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان ازارزیابی سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی 31 هزار و 105 نوآموز استان در برنامه ملی سنجش خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،

به گزارش هانا خبر،طالب محمدی با اعلام این خبراظهار کرد: از این تعداد 23 هزار و 625 نفر نوآموزان بدو ورود به دبستان و 7 هزار و 480 نفر پیش دبستانی هستند.

محمدی گفت: از مجموع نوآموزان سنجش شده ۲ هزار و ۵1 نفر از لحاظ هوش، 847 نفر از لحاظ بینایی، و408 نفر از لحاظ شنوایی به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

دبیر اجرای ستاد سنجش استان افزود: 15 پایگاه ثابت و9 پایگاه سیار از پنجم تیرماه جاری در کلیه ی شهرستان ها ومناطق تابعه استان ارزیابی شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را جهت ارائه خدمات بهینه وجایدهی صحیح در نظام آموزشی برعهده داشتند .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام پایان برنامه سنجش گفت: یک هزارو 32 نفر نوبت گیری رایگان و یک هزار و 996 نفرنوبت گیری نیم بها کردند.

محمدی افزود: آموزش و پرورش زمینه ای را فراهم می کند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی ومحدودیت ها ی خود بتوانند ازتعلیم و تربیت صحیح در جهت ساخت جامعه ی بالنده وپویا بهره مند شوند.

وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یکی ازشیوه های موثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشوراست.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد وباعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

محمدی عنوان کرد: نقش آموزش وپرورش در رشد شخصیت دانش آموزان واضح است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب می‌آیند که از توانایی‌ها، نقاط ضعف و قوت، نیازها و مهارت‌های آن‌ها آگاه هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 5 =