مایه کوبی دام‌های سنگین کرمانشاه علیه بیماری تب مالت

شناسهٔ خبر: 375F172D -
معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح مایه‌کوبی رایگان دام های سنگین استان علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،  دکتر شاهرخ یارویسی گفت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین مایه کوبی دام‌های سنگین کرمانشاه علیه بیماری تب مالتانسان و دام و به منظور ایمن‌سازی جمعیت دامی استان، اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اقدام به واکسیناسیون گسترده جمعیت دامی سنگین علیه بیماری تب مالت بصورت رایگان کرده که این طرح تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در طی چند سال گذشته با اجرای برنامه‌های مدون مراقبتی و با پوشش گسترده کامل واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری تب‌مالت، شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا به تب‌مالت انسانی در استان بوده‌ایم.

معاون سلامت دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: در اجرای پروسه ایمن سازی جمعیت دامی سنگین استان که از ۱۳ شهریور با بکارگیری۵۰ تیم بخش دولتی و غیردولتی آغاز شده انتظار می‌رود بیش از ۵۰ هزار راس گوساله و ۸۰ هزار راس گاو بالغ علیه این بیماری ایمن شوند.

یارویسی اظهار داشت: عملیات ایمن سازی رایگان جمعیت دام سبک استان اعم از روستایی و عشایری نیز از اردیبهشت ماه سال جاری شروع شده که تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار بره و بزغاله علیه این بیماری واکسینه شده اند.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود مصرف لبنیات پاستوریزه را در سبد غذایی خود قرار داده و تحت هیچ شرایطی از مواد لبنی سنتی مصرف نکنند، همچنین از مصرف گوشت دام‌هایی که در معابر و غیر از کشتارگاه، کشتار می‌شوند خودداری کرده و گوشت مصرفی خود را حتما از مراکزی که مورد تایید دامپزشکی است تهیه کنند.

یارویسی یادآور شد: با وجود نظارت‌های مستمر بازرسان بهداشتی دامپزشکی بر تولید، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، شهروندان میتوانند همواره با گزارش به موقع از طریق سامانه‌های ارتباطی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ نقش مهمی در کاهش تخلفات بهداشتی داشته باشند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =