خروج هرگونه دام زنده از استان تنها با مجوز دامپزشکی امکان‌پذیر است

شناسهٔ خبر: 37C6751E -
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : خروج هرگونه دام زنده از استان تنها با مجوز دامپزشکی امکان‌پذیر است.

به گزارش هاناخبر ،

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت : متاسفانه عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از افزایش قیمت ارز و اختلاف قیمت گوشت داخل با خارج کشور، به قاچاق دام زنده مباردت می‌کنند و این موضوع باعث گرانی گوشت شده و مشکلاتی را برای مردم و به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر پدید آورده است.

وی گفت : با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان مرزی است، نظارت‌ها را در زمینه نقل و انتقال دام زنده افزایش داده و تلاش کرده ایم این حوزه را ساماندهی کنیم.

حاتمی گفت: در این راستا با تصمیم ستاد تنظیم بازار هرگونه خروج دام از استان کرمانشاه تنها با مجوز رسمی سازمان دامپزشکی و تایید حمل و نقل و پایانه‌ها امکان پذیر است و نیروی‌انتظامی نیز بر این روند نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های تولیدکننده دام است و برخی استان‌ها گوشت مورد نیاز خود را از کرمانشاه تامین می‌کنند، اظهار کرد: در زمینه تامین گوشت هموطنان ممانعتی ایجاد نمی‌کنیم، اما در این پروسه باید مبدا و مقصد کاملا مشخص بوده و متناسب با سقف متداول سال‌های گذشته باشد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سهمیه گوشت قرمز و مرغ بیشتری را از مرکز بگیریم، گفت: همین میزان سهمیه فعلی نیز باید به شکل درستی توزیع شود و در مناطق حاشیه‌ای، کم برخوردار و درمیان اقشار ضعیف توزیع گردد.

حاتمی گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در کشور بسیار بالا است و اگر مشکلات موجود در زمینه روند تامین خوراک دام و نهاده‌ها مرتفع شود، هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با متخلفین اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی برخورد قاطع می‌کنیم گفت: از دستگاه‌های نظارتی خواسته شده متخلفین را به دادسرا معرفی کنند .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 3 =