آغاز واردات کالا از مرز شیخ صله ثلاث باباجانی

شناسهٔ خبر: 382C063A -
فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی با اعلام آغاز واردات کالا از مرز شیخ‌صله این شهرستان، گفت : با تلاش مسئولان شاهد آغاز واردات کالا از مرز شیخ صله برای مرزنشینان هستیم و به صورت قانونی فرآیند واردات انجام می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،یدالله شکری فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت : کالا‌های وارداتی اقلامی را شامل می‌شود که باتوجه به ضوابط که به تازگی از طریق مبادلات مرزی ابلاغ شده و در مرز شیخ صله نگهداری، انبار و طی مراحل قانونی ترخیص خواهد شد.

او گفت : فعالان تجاری در زمینه واردات در سامانه تجارت آسان در قسمت کولبری ثبت‌نام کنند و انتظار و توقع ما این است که در این زمینه همکاری لازم داشته باشند تا بتوانیم با کمک مرزنشینان فعالیت در این بازارچه را تداوم و رونق بدهیم.

فرماندار ثلاث باباجانی افزود: هفت هزار و ۵۰۰ کارت دارنده کارت فعال در شهرستان می‌توانند از مزایای واردات استفاده کنند.

شکری ادامه داد: واردات کالا در مرز شیخ صله به صورت رسمی انجام می‌شود و با مباحثی همچون کوله بری که در دیگر نقاط مرزی رواج دارد متفاوت است.

او افزود: تمام مقدمات لازم برای واردات کالا فراهم شده و گمرک و مرزبانی پای کار هستند و تاکید می‌کنم که تمام کسانی که در این زمینه فعالیت دارند می‌توانند اقدام به واردات براساس لیست کالا‌های های مجاز اعلامی داشته باشند.

تکمیل زیر ساخت‌های شیخ صله در دستور کار است

فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه برنامه تکمیل زیرساخت‌های شیخ صله در دستور کار است، گفت: به زوی ۱۵ هکتار به منظور افزایش زیرساخت‌های این مرز به این پایانه اضافه می‌شود.

شکری ادامه داد: اکنون ۱۴سکو تخلیه و بارگیری در مرز شیخ صله مشغول به فعالیت است که تعدادی از آن‌ها در دست تعمیر قرار دارد.

او افزود: اداره کل راه و شهرسازی اکنون در حال تامین زیرساخت‌های ترددی در این پایانه مرزی است که پس از تکمیل گام موثری در زمینه بهبود زیر ساخت‌های شیخ صله برداشته خواهد شد.

منبع :خبرگزاری جوان

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 2 =