اختتامیه پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران برگزار شد

شناسهٔ خبر: 3870694B -
با تقدیر از برگزیدگان، آئین اختتامیه پویش کتابخوانی هوارنشینان در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد ذبیحی روستای بیساران شهرستان سروآباد برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ، معصومه حسنی‌خونسار سرپرست کتابخانه‌های عمومی کردستان در آئین اختتامیه پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران شهرستان سروآباد که با استقبال گسترده روستاییان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره اقدامی تحسین‌آمیز و خلاقانه از سوی کتابدار روستای بیساران بوده است.

وی عنوان کرد: برگزاری پویش هوارنشینان در روستای بیساران از سوی مردم روستا و به ویژه کودکان و نوجوانان با استقبال مواجه شد و این امر نقش مهمی در راستای ترویج کتابخوانی دارد.

 

ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در کودکان:

وی با تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در دوران کودکی، بیان کرد: کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور نیازمند توجه ویژه در این حوزه هستند و با تربیت کودکان کتابخوان و علاقه‌مند به مطالعه می‌توان به توسعه فرهنگی کشور بیش از پیش کمک کرد.

حسنی‌خونسار با اشاره به اینکه ترویج مطالعه در میان کودکان و نوجوانان از اولویت‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، افزود: راه‌اندازی بخش ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های جذاب و پرمخاطب با بهره‌مندی از کتابداران متخصص از اقدامات مهم این نهاد فرهنگی است. 

استفاده از کتابداران خلاق و متخصص به منظور ترویج فرهنگ مطالعه:

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تصریح کرد: استفاده از کتابداران خلاق و متخصص به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان امری مهم و مورد توجه در این نهاد فرهنگی است.

مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی شهید ملامحمد ذبیحی روستای بیساران نیز در این آئین، گفت: اجرای پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران در نتیجه حضور خانواده‌های روستا در باغات و زمین‌های کشاورزی با آغاز فصل تابستان انجام گرفت.

نوری شهابی عنوان کرد: ایده برگزاری پویش با حضور بنده به عنوان کتابدار کتابخانه در باغات و زمین های کشاورزی در میان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در روستا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و پس از آن برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

وی بیان کرد: برگزاری پویش از نیمه دوم تیرماه آغاز شد و کودکان و نوجوانان روستای بیساران در اجرای پویش همکاری و همراهی بسیار خوبی با بنده داشتند و مشتاقانه به اجرای برنامه‌ها کمک کردند.

شهابی گفت: تصویربرداری و ضبط فیلم برنامه‌های پویش کتابخوانی هوارنشینان در روستای بیساران به منظور انتشار در شبکه‌های اجتماعی یکی از اقداماتی بود که بازخورد بسیار خوبی در سطح کشور به همراه داشت.

مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی شهید ملامحمد ذبیحی روستای بیساران با اشاره به نقش تاثیرگذار اهالی روستا در توسعه فعالیت‌های کتابخوانی، اضافه کرد: مردم روستای بیساران بسیار به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستند و این امر سبب شده است که برنامه‌های این نهاد فرهنگی به خوبی و با استقبال عمومی انجام گیرد.

در پایان آئین اختتامیه پویش کتابخوانی هوارنشینان از 35 عضو فعال در کتابخانه عمومی شهید ملامحد ذبیحی با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای ارزنده تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 4 =