هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران اربعین آماده است

شناسهٔ خبر: 3885DC5F -
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: امدادگران این جمعیت در رابطه برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) آمادگی کامل دارند.

به گزارش هاناخبر ، حمید محبوبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم حضور شبانه روزی امدادرسانان این مجموعه در میان زائران اربعینی اظهار کرد: هلال احمر مردمی ترین جمعیت و نهادی است که با در کنار مردم بودن در همه بحران‌ها به خود افتخار می‌کند و از این رو در کنار زائران اربعین حسینی(ع) نیز است.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر این استان برای خدمات رسانی امدادی به زائران اربعین حسینی(ع) در مرز تمرچین آمادگی کامل دارد، افزود: ۵۱ مرکز عملیاتی شامل ۲۰ مرکز پاسخگویی، ۳۰ پایگاه موقت و ثابت امداد و نجات و یک پایگاه بین المللی در ایام اربعین امسال به زائرین سیدالشهدا خدمت‌رسانی خواهند کرد.

محبوبی اضافه کرد: ۷۵ دستگاه خودروی امدادی و ۲۵۰ نفر از داوطلبین تخصصی در حوزه امداد ونجات نیز در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و تیم‌های تخصصی واکنش سریع و امداد و نجات برای اربعین به‌کارگیری می‌شوند.

به گزارش هاناخبر، مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی و در شهرستان پیرانشهر قرار دارد که از سال گذشته محل تردد زائران اربعین حسینی(ع) است.

در حال حاضر ۱۹ پایگاه امداد جاده‌ای در استان وجود دارد که به گفته هلال احمر در آمایش سرزمینی علاوه بر این پایگاه‌های امداد جاده‌ای، هشت پایگاه جدید برای استان نیز در نظر گرفته شده است.

افزایش تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای منجر به پاسخگویی به حوادث و سوانح، افزایش سرعت عمل و ارتقای فعالیت‌های امدادرسانی می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =