ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» مهاباد به نیم متر رسید

شناسهٔ خبر: 39205F23 -
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ارتفاع برف در برخی گردنه‌های برف‌گیر این شهرستان هم‌اکنون به بیش از نیم متر رسیده و تردد را تنها با زنجیرچرخ میسر است.

به گزارش هاناخبر ،

محسن خادمی اظهار داشت: بارش برف که از روز پنجشنبه در این شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون نیز علیرغم تداوم بارش برف در تمامی محورهای مواصلاتی جاده‌های این شهرستان باز و تردد در آنها ادامه دارد.

او با اشاره به  کندی رفت و آمد خودروها اظهار کرد: راهداران در چندین نوبت اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها کرده‌اند اما تردد در این مسیرها به ویژه در گردنه ها بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

خادمی با اشاره به ارتفاع برف در گردنه «زمزیران»  گفت: برف در این گردنه واقع در جاده مهاباد به سردشت به نیم متر رسیده است و کولاک شدید در این محور تردد را کند ساخته است. همچنین ارتفاع برف در گردنه «جواله‌رشان» در همین محور را نیز ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: شب گذشته به علت برف و کولاک شدید در این محور و گردنه‌های آن ۲۵ دستگاه خودرو گرفتار شده بودند که با انجام عملیات رهاسازی نجات یافتند.

او ادامه داد: تردد گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان نیز در جاده برهان هم‌اکنون تنها با زنجیرچرخ میسر بوده و کولاک ارتفاع برف در این گردنه را با ۳۵ سانتی‌متر رسانده است.

یادآوری می شود؛ بر اساس اعلام هواشناسی مهاباد بارش ها تا فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =