حکم خرید دستگاه پرتو درمانی برای بیماران بیمارستان امید ارومیه جایگزین حبس شد

شناسهٔ خبر: 397281BD -
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حکم پرداخت کمک هزینه خرید دستگاه پرتو درمانی برای انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امید ارومیه جایگزین حبس شد.

به گزارش هاناخبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی روز چهارشنبه از صدور سه حکم جایگزین حبس توسط محاکم قضایی در استان طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: فنس کشی زمین چمن مصنوعی مدرسه شبانه روزی خاتم سرو و تهیه مایع دستشویی مدارس سطح شهر محمود آباد احکام جایگزین حبس صادر شده دیگر است.

وی اظهار کرد: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس قاضی شعبه ۱۱۳ کیفری ۲ ارومیه در یک اقدام احسان دوستانه و با احراز شرایط قانونی، متهم پرونده را به جای ۶ ماه حبس به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه خرید دستگاه‌های پرتو درمانی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امید ارومیه محکوم کرد.

عتباتی ادامه داد: در حکمی دیگر قاضی شعبه ۱۱۹ کیفری ۲ ارومیه متهم پرونده را با توجه به عدم سابقه کیفری و سایر شرایط قانونی به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال و فعالیت در پروژه فنس کشی زمین چمن مصنوعی مدرسه شبانه روزی خاتم سرو در طول ۲ ماه با نظارت آموزش و پرورش منطقه به عنوان مجازات جایگزین ۶ ماه حبس محکوم کرد.

وی همچنین به مجازات جایگزین حبس صادره از سوی قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری ۲ شاهین دژ نیز اشاره کرد و گفت: در حکم دیگری در راستای متنبه کردن متهم و کمک به بهداشت مدارس، تهیه مایع دستشویی مدارس سطح شهر محمود آباد به میزان سهم هر مدرسه هشت لیتر، تحت نظارت قاضی اجرای احکام و اداره آموزش و پرورش شاهین دژ جایگزین مجازات سه ماه حبس شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ یادآور شد: روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس که در محاکم سطح استان وجود دارد بسیار مایع خرسندی است چرا که این اقدام عملی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از ظرفیت قانونی بوده و قضات محاکم با احراز شرایط افرادی که استحقاق این مجازات‌ها را دارند نه تنها باعث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود بلکه زندان را برای افرادی که استحقاق آن را دارند در نظر می‌گیرند که این یک اثر مثبت اجتماعی و فردی دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =