انجام مطالعات اولیه کنارگذر شرقی ارومیه

ایستگاه باری راه آهن ارومیه؛آماده بهره برداری

شناسهٔ خبر: 401AB694 -
تا پایان سال جاری از ظرفیت باری ایستگاه راه آهن ارومیه بهره برداری می شود

به گزارش هاناخبر ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کنارگذر ارومیه ۸۵ کیلومتر بود و مطالعات اولیه این طرح انجام شده است.

 

سید محسن حمزه‌لو در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه اظهار داشت: طرح کنارگذر شرقی شهر ارومیه موجب رفع مشکلات ترافیکی شهر شده و تلاش می‌شود که طی سال آینده عملیات اجرایی طرح آغاز گردد.

 

وی ادامه داد: اتصال یکپارچه ورودی و خروجی شهر ارومیه، کاهش زمان سفر و کاهش ترافیک درون شهری از مهمترین مزایای اجرای پروژه احداث کمربندی شهر ارومیه به شمار می‌رود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت باری ایستگاه راه آهن ارومیه بیان کرد: تکمیل ایستگاه های راه آهن با جدیت دنبال می شود و تا پایان سال جاری از ظرفیت باری ایستگاه راه آهن ارومیه بهره برداری می شود.

 

حمزه‌لو اظهار داشت: فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نقش ویژه‌ای دارد.

 

وی با اشاره به ظرفیت راه آهن ارومیه نیز بیان کرد: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت های تجاری با کشورهای همجوار است و می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برد.

 

وی با اشاره به اینکه وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است، بیان کرد: در این راستا توسعه راه‌های استان و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در اولویت است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به روند اجرای کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، گفت: از مجموع کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان به طول ۵٣۶ کیلومتر تاکنون ۴٧٠ کیلومتر تقریبا ۸۵ درصد از این گذرگاه بین‌المللی زیربار ترافیک رفته است.

 

حمزه‌لو افزود: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به پروژه‌های راهسازی در حوزه شهرستان ارومیه، گفت: بزرگراه ارومیه - تبریز از مهمترین پروژه‌های ارومیه بوده که اجرای طرح با جدیت دنبال می‌شود.

 

حمزه‌لو افزود: پروژه بهسازی و تعریض محور ارومیه-جارچیلو و شهرک صنعتی از دیگر پروژهای این شهرستان است که تا کنون هفت کیلومتر این محور زیربار ترافیک رفته است و تلاش می‌شود طرح تا نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه ارومیه – سرو، اظهار داشت: مرز سرو یکی از مهم‌ترین مبادی تبادلات اقتصادی و تجاری در منطقه به شمار می رود و در تلاش هستیم با توسعه این محور و رفع موانع موجود زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران و تجار فراهم شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =