20هزار نفر مستعد ابتلا به دیابت در کردستان وجود دارد

شناسهٔ خبر: 41AFD763 -
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حدود 20هزار نفر مستعد ابتلا به دیابت در کردستان شناسایی شدند و 21 هزار نفر هم از قبل سابقه این بیماری را داشته‌اند.

به گزارش هاناخبر ،فرزام بیدارپور از تمدید اجرای طرح پویش ملی سلامت تا 30 دی ماه در استان خبر داد و اظهار داشت: این پویش به منظور شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا در کردستان در حال انجام است که تاکنون بیماران زیادی نیز در این بخش‌ها شناسایی شده‌اند.

وی از شناسایی بیش از 10 هزار بیمار فشار خون بالا در این طرح خبر داد و گفت: 124 هزار نفر دیگر کردستانی نیز به نوعی مستعد بیماری فشار خون بالا هستند که باید مراقب باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از شناسایی 4 هزار بیمار مبتلا به دیابت بالا در استان خبر داد و افزود: حدود 20هزار نفر مستعد ابتلا به دیابت و 21 هزار نفر هم از قبل سابقه این بیماری را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه غربالگری گروه سنی 18 سال و بالاتر از طریق فراخوان توسط تیم‌های ثابت(تمام مراکز ارائه خدمات سلامت، پایگاه‌های بهداشتی، خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌ها) و تیم های سیار (ادارات، کارخانجات، مساجد) در حال اجراست، تصریح کرد: تاکنون بیش از 616 هزار کردستانی در پویش ملی سلامت از لحاظ ابتلا به فشارخون و دیابت غربالگری شده‌اند اما این آمارها به صورت روزانه در حال افزایش است.

بیدارپور با اشاره به اینکه 95 درصد علت ابتلاء به فشارخون بالا، بی‌دلیل و بی‌علامت است، عنوان کرد: اگر افرادی سابقه ارثی ابتلاء به فشارخون دارند، باید زودتر نسبت به کنترل بیماری خود اقدام کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =