دمای هوای آذربایجان‌غربی پنج درجه افزایش می‌یابد

شناسهٔ خبر: 41C55692 -
رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به آغاز روند تدریجی دمای هوا در منطقه گفت: آذربایجان‌غربی چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد گرم‌تر می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت این امواج ناپایدار طی چند روز آینده به صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق تداوم دارد و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به بارش باران طی شبانه روز گذشته در برخی مناطق استان اضافه کرد: در این مدت بیشترین بارش در اشنویه با ۹.۳ میلی‌متر و شاهین دژ با ۲ میلی‌متر ثبت شده و یک میلی‌متر بارندگی در سردشت، تکاب، مهاباد و نقده گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای سه درجه سانتی گراد خنک ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش هاناخبر، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =