دبیر انجمن اسلامی معلمان کردستان:

شرکت مردم در انتخابات، کشور را در بسیاری مسائل بیمه می‌کند

شناسهٔ خبر: 424C5472 -
دبیر انجمن اسلامی معلمان در کردستان گفت: شرکت مردم درانتخابات فوق العاده مهم بوده و کشور و نظام سیاسی حاکم را در بیشتر مسائل بیمه می کند.

به گزارش هاناخبر ، سیدفواد حسینی روز یکشنبه اظهار کرد: مشارکت در انتخابات در تمام نظام های دموکراتیک و حتی نظام هایی که سیستم دموکراتیک ندارند، بخاطر اهمیت مداخله مردم، بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مشروعیت حاکمیت در میزان مشارکت و مداخله مردم است، افزود: مداخله مردم اشکال مختلف دارد که در قالب مشارکت سیاسی و اجتماعی تعریف می شود و کم هزینه ترین و ابتدایی ترین آن شرکت در انتخابات است.

دبیر انجمن اسلامی معلمان در کردستان به نقش احزاب در انتخابات اشاره و اضافه کرد: متاسفانه به دلایل مختلف احزاب ریشه داری در کشور شکل نگرفته اند که بخشی از آن نیازمند اقدام حاکمیت و بخشی هم به سابقه تاریخی ذهنی مردم نسبت به احزاب است به این معنا که چندان به این نهادها اعتماد ندارند.

حسینی با بیان اینکه احزاب فراگیر و موثر نداریم، ادامه داد: باید بخشی از جامعه که عضو حزب هستند در ساختار حزبی شکل بگیرند.

وی یادآور شد: در انتخابات مجلس که همه کشورها آن را نظام سیاسی حزبی و پارلمانی می شناسند، نقش احزاب در لیست نامزدها و رقابت های انتخاباتی بسیار مهم است که این ساختار در کشورمان ضعیف و اثرگذاری و کارکرد لازم را ندارد.

دبیر انجمن اسلامی معلمان در کردستان بر لزوم کمک به احزاب در زمان شکل گیری در زمینه ایجاد دفتر در استان ها تاکید کرد و گفت: در کشورهای دیگر کمک هایی از سوی اعضا و تشکل های مختلف غیردولتی به احزاب می شود.

حسینی اضافه کرد: حزب به عنوان تشکل غیردولتی باید از لحاظ سیاسی و امکانات فضا برایش مهیا شود که اقدام به عضوگیری و تبلیغ و گسترش آن و ارائه برنامه های خود کند تا در مواقع لزوم تاثیرگذار بوده و به مردم خط دهی کند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 2 =