امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

شناسهٔ خبر: 42945962 -
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی مناطق مختلف جنوب آذربایجان غربی را فراگرفت، ورود این امواج با خود بارش باران و برف پراکنده به همراه دارد.

به گزارش هاناخبر ، اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این امواج ناپایداری بارشی که از امروز وارد منطقه شده با خود بارش برف و باران پراکنده به همراه دارند و تا فردا دوشنبه منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی استان به صورت بارش برف خواهد بود، اضافه کرد: با خروج این امواج ناپایدار که با وزش باد و وجود مه غلیظ در مناطق کوهستانی همراه است، دمای هوا به طور میانگین سه تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش پیدا می‌کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته سلماس با دمای حداقل پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲ و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: پس از بارش برف اخیر دمای هوا در برخش مناطق جنوب استان نیز کاهش محسوس پیدا کرد و در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد و نقده با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی بودند.

پاییز امسال در مجموع ۶۰.۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که این مقدار در مقایسه ۸۰.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۳۱ درصد کاهش یافته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

 

 

 

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 7 =