جشن وصال ۴۰۰ زوج کردستانی در محفل صمیمی

شناسهٔ خبر: 436D3175 -
آدرسشان اینجا بود" مجتمع فرهنگی، ورزشی ایثار سنندج" کمی زودتر از ساعت اعلام شده به سالن رفتم؛ با این حال جا برای نشستن نبود.

به گزارش هاناخبر ، موسیقی شادی در حال پخش بود، از کنار گلهای سفیدی که در ورودی را آذین کرده بود رد شدم و به سالن رسیدم، مجری برنامه به زبان کردی این جشن وصال را تبریک گفتو در ادامه به خوبی های ازدواج ساده و آسان اشاره کرد.

زوج های جوان کنار هم نشسته اند ، دامادها با لباس محلی کردی و عروس خانمها با چادر سفید.

در جواب اینکه ملاکهایشان برای ازدواج چه بود با لبخند به هم نگاه می کردند و چیزی نمی گفتند انگار ملاکشان همان مهری بود که در نگاهشان رد و بدل می شد و همین مهر آغاز زندگی را با جشن ساده و خودمانی رقم زده بود.

البته بعضی هایشان هم گفتند که قبلا جشن ازدواج گرفته اند ولی آن هم ساده و بی ریا بوده.

برترین ازدواج
نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد.

حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س)، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.

برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛ هم چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه مانا شده است.

اول ذیحجه، روزی مبارک برای همه زوجهای جوانی است که دل به زندگی فاطمی داده‌اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.

امید به بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت

استاندار کردستان مهمان این مراسم جشن بود؛ اسماعیل زارعی کوشا تریج داد در جمع زوجهای جوان سنندجی به زبان مادری کُردها صحبت کند.

وی با تبریک سالروز ازدواج برترین زوج عالم، ابراز امیدواری کرد این جشن، سرآغاز حرکتی نو برای فعالیتهای اجتماعی و ترویج ازدواج آسان و خارج از زوایدی باشد که در طول دوران زندگی باعث زحمت برای جوانان و خانواده ها شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه با دغدغه های جوانان و خانواده‌ها در حوزه معیشت و اقتصاد آشناست، افزود: امیدواریم که در این حوزه هم شاهد تحولات خوبی باشیم همانگونه که امروز در حوزه ارتباطات بین الملل حرکات امیدبخشی انجام گرفته است. زراعی کوشا توصیه هایی هم به زوجهای جوان داشت و اظهار کرد: نکته مهم در زندگی صبر و بردباری است که ۲ نفر از خانواده با تربیت مختلف، قطعا در بردارنده سلایق متفاوت خواهند بود که در کنار همه تفاوتها باید با عشق و گذشت نیکبختی را رقم زد .

اجرای ۵۶ برنامه در هفته ازدواج

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم در این مراسم، با اشاره به شرکت ۴۰۰ زوج جوان در جشن وصال، اظهار کرد: این جشن درنکوداشت هفته ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با هدف ترویج ازدواج آسان برگزار شد.

آمنه غلام‌ویسی افزود: ۵۶ عنوان برنامه در این هفته‌ اجرا می‌شود که مهمترین آن برگزاری کارگاههای آموزشی، کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج و توانمندسازی تجلیل از حامیان ازدواج و خیرینی که در این عرصه فعالیت دارند.

بخشی از این برنامه هم به ارائه الگوی ازدواج موفق و زندگی متاهلی اختصاص داشت.

آرمان عزیزی، مشاور خانواده، زندگی متاهلی را مهارتی عنوان کرد که باید پیش از بروز مشکل با ترفندهای زندگی مشترک آشنا شد.

وی افزود: انتظار نابجا، لبه پرتگاه از زندگی مشترک است و قطع ارتباط عاطفی و جسمی و روانی، نداشتن خودکنترلی و تصمیم‌گیری سریع نسبت به موضوعات ، عدم اجتناب از طرح خواسته‌ها، پیش بینی‌های ذهنی منفی، غفلت از ارزشهای واقعی زندگی
و بی توجهی سلامت روحی و روانی از جمله مشکلاتی است که زندگی مشترک را با مانع مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد: فکر و نگاه مبتنی بر رشد در کنار هم و کمک به پرورش یکدیگر از جمله ویژگیهایی است که زوجها باید داشته باشند و اگر در زندگی مشترک، احترام و بخشش نباشد جاده زندگی ویران است و ازدواج موفق در گرو بخشش است.

عزیزی با تاکید بر مدیریت خانواده، گفت: زندگی نباید مانند دیوار آجری حاوی روزنه باشدکه دخالت دیگران در آن تاثیرگذار باشد.

این مشاور خانواده از اعتماد هم به عنوان دنده زندگی نام برد که اگر وجود داشته باشد صمیمیت خدشه دار نمی شود.

عزیزی به زوجهای جوان توصیه کرد تا حساسیت و خط قرمز های خود را با هم در میان بگذارند.

کم کم جشن به پایان رسید و زوجهای جوان دست در دست هم روانه خانه و کاشانه خود شدند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 1 =