وزیر بهداشت: مردم نگران کمبود دارو نباشند

شناسهٔ خبر: 43B2AF38 -
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم نگران کمبود دارو نباشند، گفت: تاکنون حدود ۱۸۰ میلیون دز واکسن در کشور تامین شده است.

به گزارش هاناخبر ،

بهرام عین اللهی روز یکشنبه در مراسم آغاز مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن نورا افزود: اکنون ۱۱۹ میلیون و ۶۸۶ هزار  و ۲۴۱ دز واکسن در کشور تزریق شده که از این تعداد، هفت میلیون و ۸۷۷ هزار و ۲۸۸ نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: تا شهریور ماه حدود پنج میلیون نفر واکسن زده بودند که با آغاز بکار دولت سیزدهم سرعت واکسیناسیون شتاب گرفت و اکنون تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه به ۲۶۷۶ بیمار در کشور کاهش پیدا کرده است.

عین اللهی تصریح کرد: مرگ روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا و  ۵۰ هزار مبتلا در روز در شهریور ماه فاجعه بود که واکسیناسیون باعث شد امروزه مرگ و میرها به زیر ۵۰ نفر برسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: علاوه بر واردات، واکسن های داخلی نیز اثر بخشی بیشتری دارند و اکنون به دنبال  کسب تاییدیه واکسن های داخل از سازمان جهانی بهداشت هستیم.

واکسن نورا بسیار کم عارضه است

وی ادامه داد: واکسن‌ نورا بسیار کم عارضه است و با اثر بخشی مطلوب، امکان تزریق در بین کودکان و نوجوانان را دارد.

عین اللهی اظهار داشت: به خاطر قدرت مردم و تلاش شبانه روزی و ایثارگری های کادر درمان که ۲۰۵ نفر از آنها شهید شدند، از لحاظ شرایط کرونایی آسایش داریم و سپاه و بسیج نیز در اجرای طرح شهید سلیمانی کمک بزرگی به کشور کرده و اقدامات درخشانی در دوران کرونایی انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با واکسیناسیون وسیع نقشه دشمنان این مرز و بوم که سعی در تخریب چهره ارکان نظام داشتند، به خوبی خنثی کرده است.

مردم قدرت مقابله با کرونا را به نمایش گذاشتند

عین اللهی افزود: قدرت مقابله با کرونا در واکسیناسیون را مردم در چهار ماه به نمایش گذاشتند و در این مدت حدود ۱۲۰ میلیون دُز واکسن تزریق کردیم.

وی ادامه داد: کرونا چهره واقعی کشورها و مدعیان برتر را نشان داد و همین کشورها با وجود همه قدرت های مالی در این بحران درمانده شده بودند اما در همین بازه زمانی قدرت واقعی ایران با وجود تحریم و فشارهای مالی نشان داده شد.

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط تزریق واکسن در دولت قبل تاکید کرد: در دولت قبل مشکلات فراوانی برای تهیه واکسن وجود داشت و این فشارها و نبود واکسن، بهانه‌ای برای پذیرش FATF و برجام شده بود، اما با روی کار آمدن دولت جدید واردات واکسن شدت گرفت و میزان تزریق در یک روز به اندازه تعداد جمعیت کشور امارات متحده رسید.

عین اللهی اظهار داشت: دارو از اواخر سال ۹۷ گران شد و در آن زمان در حدود ۲۵۰۰ قلم دچار افزایش قیمت شده‌ بود. اما اکنون ریاست جمهوری، ارز کافی برای تامین دارو در اختیار ما قرار داده است.‌

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 9 =