وجود ۳۸۰ طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: حدود ۳۸۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که با وضع فعلی محدودیت منابع مالی، برای اتمام آنها زمان زیادی لازم است.

به گزارش هاناخبر ، حیدر فتح‌زاده امروز در جلسه بررسی نحوه تامین اعتبار تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) اظهار کرد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان به طور شفاف و روشن با تمام ظرفیت‌ها و منابع موجود پای کار باشند و تا یک هفته اموال و دارایی‌های قابل واگذاری و سایر روش‌های پیشنهادی تامین اعتبار پروژه‌های مورد تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) را اعلام کنند.

وی افزود: طراحی مدل مطلوب الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اتمام طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی بر اساس بند الف ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مهمترین هدف در بخش طرحهای عمرانی است.

فتح زاده ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از طرحهای عمرانی استان زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، باید با بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی و عمومی، مدلی برای اتمام پروژه‌ها در شهرستان‌های استان تدوین شود و بخش خصوصی و عمومی نیز از این ظرفیت‌ها اطلاع لازم را داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از حدود سه ماه پیش تفاهم نامه‌های برخی از طرحهای عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (علیه السلام) منعقد و فرایند اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

علی فرجی افزود: مهمترین مسئله موجود تامین منابع مالی این تفاهم نامه‌ها است که باید با در نظر گرفتن محدودیت اعتبارات استانی و ملی و استفاده مطلوب از ظرفیت اعتبارات سفر‌های اول و دوم رئیس جمهور، همچنین ظرفیت‌های خیران به رفع این مسئله اقدام شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 4 =