صعود ۲۰۰ پله‌ای دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز

شناسهٔ خبر: 44A5E2A1 -
رئیس دانشگاه کردستان از ارتقاء ۲۰۰ پله‌ای دانشگاه کردستان در رنکینگ تایمز خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌های جهان در رنکینگ تایمز در سال ۲۰۲۱، با ۲۰۰ پله صعود در جایگاه ۸۰۰_۶۰۱ قرار گرفت.

صادقی اظهار داشت: در رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱، اطلاعات بیش از ۲ هزار دانشگاه از سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است که هزار و ۵۲۷ دانشگاه شرایط لازم برای حضور در این سیستم رتبه‌بندی را احراز کردند.

او افزود: بر اساس نتایج منتشر شده، دانشگاه‌های آکسفورد، استانفورد و هاروارد به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم دنیا قرار دارند و دانشگاه کردستان که از سال گذشته توانسته وارد این رقابت شود، رتبه ۸۰۰ - ۶۰۰ دانشگاه‌های معتبر جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: از میان ۴۷ دانشگاه ایرانی حایز شرایط لازم برای حضور در این رقابت، دانشگاه کردستان موفق به کسب جایگاه ارزشمند ۱۱ در بین دانشگاه‌های ایرانی شده است.

صادقی یادآور شد: براساس این گزارش در رتبه بندی سال گذشته، ۴۰ دانشگاه ایرانی در این عرصه حاضر بودند و این دومین بار است که دانشگاه کردستان در رتبه بندی یاد شده مورد ارزیابی قرار گرفت.

او تاکید کرد: این رتبه‌بندی براساس پنج معیار آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش ۳۰ درصد، استنادات ۳۰ درصد، درآمد‌های صنعتی ۲.۵ درصد و وجهه بین‌المللی ۷.۵ درصد در ۱۳ شاخص سالیانه از سوی پایگاه علمی تایمز منتشر می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بهبود جایگاه دانشگاه کردستان حاصل ارتقای سطح فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، میزان استنادات و وجهه بین‌المللی دانشگاه در سالیان اخیر است.

تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات علمی دنیا است. این پایگاه از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۰۹ با همکاری پایگاه QS لیستی از برترین دانشگاه‌های دنیا را منتشر کرد، از سال ۲۰۱۰ هر یک از این پایگاه‌های رتبه‌بندی با روش‌شناسی متفاوت و به‌صورت مستقل اقدام به ارزیابی مراکز علمی کردند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 6 =