‌‌اعتراض مجدد مدیر کل آموزش و پروش کردستان به بومی گزینی دانشگاه ها

شناسهٔ خبر: 44DC1F5E -
مدت هاست مسئولان مختلف آموزش و پرورش کردستان از جمله مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان نسبت به ظلمی که در قالب طرح بومی گزینی دانشگاه ها به دانش آموزان کردستانی روا داشته می شود اعتراض می کنند و این اعتراض ها هم همچنان ادامه دارد اما اقدام مناسبی در این باره انجام نشده است.

به گزارش هاناخبر ،

امروز (پنج شنبه 10 آبان ماه ) هم مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آیین تجلیل از نفرات برتر لیگ علمی پایا به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با دیگر به این موضوع  اعتراض کرد و با بیان اینکه  بومی گزینی دانشگاه ها ظلمی در حق دانش آموزان استان کردستان است، گفت: استان کردستان از رتبه 10 علمی برخوردار است اما به دلیل بومی گزینی در پذیرش دانشگاه ها در رده های 26 و 27 قرار می گیرد.

رشید قربانی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس این موضوع را در مجلس پیگیری می کند، گفت: از این نماینده خواستیم به جای مطرح کردن در صحن مجلس همچون برخی موضوعات دیگر به جمع آوری امضا برای حذف بومی گزینی اقدام کند.

قربانی یادآور شد: بخشی از اقتدار و موفقیت آینده کشور در گرو موفقیت مردم، کسب قدرت علمی، موشکی و نظامی است که نتیجه تلاش و کوشش همین جوانان مرز و بوم است. اگر بخواهیم قدرت برتر منطقه باشیم باید به لحاظ علمی قدرت قابل توجه داشته باشیم و قدرت علمی خود را ارتقا دهیم.

قربانی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد ناکارآمدی سیستم را نشان دهد و باعث ناامیدی و یاس مردم شود، گفت: دشمن به دنبال این است که به اشکال مختلف کشور را مورد تهدید قرار دهد بنابراین باید تحلیل و درک درستی از مسائل داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: حفظ اقتدار و بصیرت بالا از فاکتورها و مولفه هایی است که کشورمان در زمینه های مختلف حفظ می کند و باید دانش آموزان در این زمینه ارتقا یابند.

وی اظهار داشت: از ضعف های نظام آموزشی تکیه بر آموزش تئوریک است و دانشگاه ها و آموزشگاه ها آموزش تئوریک را در پیش گرفته اند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این  مراسم با بیان  مردم در سال 57 استبداد داخلی را سرنگون کردند و در تسخیر لانه جاسوسی استعمار را به چالش کشیدند، گفت: توجه به دین، وظیفه دانش آموزان و دانشجویان ما را خطیرتر کرده است.

سرهنگ جمشید آزادی پور با تاکید بر رشد حوزه های علمی و آموزشی کشور افزود: آمریکا به دلیل پیشرفت علمی که به آن دست یافته و سوء استفاده از این توانایی به دیگر کشورها فشار می آورد.

سرهنگ آزادی پور یادآور شد: یکی از راه های مقابله با فشارهای آمریکا تلاش دانش آموزان و دانشجویان برای رشد و ارتقای علمی کشور است.در کنار این ارتقای علمی نیاز به پرورش و رعایت اخلاق است که در کنار علم 2 بال را ایجاد می کند که انسان را به سعادت می رساند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =