مسکن و شهرسازی کردستان میلیاردها تومان بدهکار شهرداری سنندج است

شناسهٔ خبر: 45F0021B -
رئیس شورای شهر سنندج گفت: مسکن و شهرسازی کردستان میلیاردها تومان بدهکار شهرداری سنندج است.

به گزارش هاناخبر ،جلال شریعتی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها تابعه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان که شامگاه یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: گرچه برگزاری این جلسات، شاید مشکلی را حل نکند اما حداقل از نظر روانی ما را تخلیه می‌کند و علی‌رغم وضعیت نامناسب اقتصادی کشور بسیار خوش‌بین و امیدوار هستیم که دوره کاری پررونقی را در سطح استان داشته باشیم.

وی گفت: متأسفانه برخی از مدیران تنگ‌نظر هستند و باوری به شوراها ندارند گرچه از رأس این مشکل را داریم اما انتظار داریم اختیارات بیشتری به شوراها بدهند تا حداقل بتوانیم با ارائه خدمات، مقداری رضایت‌مندی در بین مردم ایجاد کنیم.

کردستان تمام شاخصه‌های فرهنگی را دارد

رئیس شورای شهر سنندج با بیان اینکه کردستان تمام شاخصه‌های فرهنگی را دارد، تصریح کرد: سنندج ظرفیت و پتانسیل تبدیل‌شدن به پایتخت نوروز جهان را دارد و خوشبختانه در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان و شهر سنندج بی‌نظیر هستیم.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به انجام کارهای فرهنگی و توجه بیشتر به روستاها اضافه کرد: باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را بکنیم چراکه یکی از راه‌های دسترسی به توسعه کردستان است.

شریعتی افزود: از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درخواست داریم که مدیران استان را توجیکه کنند که با شوراها تعامل و ارتباط بیشتری داشته باشند.

اوقاف حساب شهرداری سنندج را مسدود کرده است

وی اظهار کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی پاسخ‌گویی حق و حقوقات شهرداری‌ها نیستند و تعاملی با شهرداری ندارند، به‌عنوان نمونه اگر مسکن و شهرسازی کردستان از روز نخست حق و حقوق شهرداری را پرداخت می‌کرد، چراکه میلیاردها تومان بدهکار شهرداری سنندج هستند و تاکنون برای پرداخت بدهی‌ههایشان اقدامی نکرده‌اند.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: اوقاف کردستان نیز تعاملی با شهرداری سنندج ندارد، این دستگاه برای خیابان انقلاب سنندج که حداقل 70 تا 80 سال قبل احداث شده، اکنون به‌دنبال حکم‌ گرفتن چندمیلیاردی برعلیه شهرداری می‌گیرند، گرچه ما هم نمی‌دانیم اوقاف تاکنون کجای کار بوده است.

دستگاه‌های اجرایی بدهی‌های خود را به شهرداری‌ها پرداخت کنند

وی با بیان اینکه اوقاف حساب شهرداری سنندج را مسدود کرده است، اضافه کرد: در این شرایط کنونی، همچنین اقدامی به مصلحت نیست و اگر این کار را هم انجام می‌دهد حداقل حق و حساب شهرداری را پرداخت کند.

رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به بدهی شهرداری‌ها خاطر نشان کرد: اگر این وضعیت کنونی با این روند تداوم داشته باشد، خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌شود و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی بدهی‌های خود را به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =