نمایش ۲۵ فیلم برگزیده جشنواره بین المللی فیلم سبز در سردشت

شناسهٔ خبر: 48E86C38 -
رییس اداره حفاظت محیط زیست گفت: ششمین جشنواره بین المللی اکران فیلم سبز ایران همزمان با سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری سردشت آغاز به کار کرد و طی آن ۲۵ فیلم برگزیده اکران می شود.

به گزارش هاناخبر ،خالد بایزیدی در آیین افتتاح این جشنواره اظهار داشت: هدف از برگزاری  جشنواره فیلم سبز اشاعه و اعتلای فرهنگ زیست محیطی و همچنین بستر سازی جهت همراهی هنرمندان و سینماگران در بیان مسائل و معضلات پیش روی محیط زیست  در میان مردم است.

بایزیدی گفت: محیط زیست شکننده کشور ما از بحران‌های متعددی رنج می‌برد که یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای حل و کمک به بحران‌های زیست محیطی می‌تواند  ارتقای آموزش و سطح فرهنگی جامعه و جلب مشارکت باشد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست توانسته از سال 77 به کمک فیلم‌های کوتاه و بلندی که در حوزه‌ی محیط زیست و حفاظت از آن تولید شده‌اند به فرهنگ سازی بپردازد و مردم را از مشکلاتی که گریبان این حوزه را گرفته آگاه سازد.

بایزیدی تصریح کرد: جشنواره بین المللی فیلم سبز فرصتی است تا افراد جامعه فریاد و هشدار هنرمندان و فرهیختگان عرصه محیط زیست را با جان و دل بشنوند، ببینند و درک کنند و با همفکری و همراهی یکدیگر سعی در حل مشکلات موجود برای زمینی سالم،  برای آیندگان نمایند.

در این جشنواره از 277 فیلم ارسال شده  25 فیلم کوتاه و بلند و انیمیشن با 17 اثر داخلی و 8 اثر خارجی از کشورهای آلمان و فرانسه و چین با موضوع زیست محیطی برگزیده شده که در مدت 4 روز در سکانس های ظهر و عصر به صورت رایگان در مجتمع فرهنگی هنری سردشت به نمایش گذاشته می شود.

در این مراسم از 18 نفر از عوامل برگزار کننده جشنواره تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =