وزیر کشور: بخش اعظمی از امنیت کشور مدیون مردم کردستان است

شناسهٔ خبر: 48FDF99A -
وزیر کشور که برای سفری دو روزه در کردستان به سفر می برد در مراسم جشنی به مناسبت هفته وحدت در سالن آزادی سنندج با حضور اقشار مختلف مردم، گفت: بخش اعظمی از امنیت کشور مدیون مردم کردستان است.

به گزارش هاناخبر ،

 عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه خود او هم از کُردهای خراسان است، چند جمله ای به لهجه کرمانجی از لهجه های زبان کُردی صحبت کرد و گفت: آرزوی سربلندی برای مردم کُرد در استان های کردستان، کرمانشاه، خراسان و آذربایجان غربی و ایلام دارم . همه  مردم ایران زیر یک پرچم زندگی می‌کنیم و تفاوتی بین سنی و شیعه و زبان‌ها و اقوام مختلف وجود ندارد.

وزیر کشور با بیان اینکه کردها همیشه در تاریخ ایران ماندگار و جاودانه هستند و بخش اعظمی از امنیت موجود در کشور مدیون مجاهدت‌های مردم کردستان است، گفت: فرهنگ، ادب و سنت، رسوم، عادات، اخلاق، اعتقادات، ایمان، تلاش، نشاط و شادابی از ویزگی‌های مردم کردستان است.

وی  خطاب به مردم کردستان گفت: شما مردم کردستان ثابت کردید که از پشتوانه قوی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی برخوردار هستید و این افتخارات همواره در کنار شما خواهند ماند.

رحمانی فضلی افزود:  راه سربلندی، توسعه و پیشرفت کردستان در این است که فرهنگ آن را با فرهنگ ملی ایران پیوند دهیم و تاثیر گذاری آن را بیشتر کنیم، همچنانکه اگر مردم ایران از چگونگی صلابت، اصالت، صافی و صداقت تاثیرگذاری این فرهنگ مطلع باشند، قطعا کردستان در فرهنگ ایرانی جایگاه والاتری خواهد داشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم ایران اعم از سنی و شیعه هیچگاه جدا نبوده‌اند، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی یادآور مثال واقعی وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت است.

وی هفته وحدت را یادآور همدلی و همراهی مردم ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: آسایش کنونی کشورمان حاصل جان‌فشانی‌های شهدا است و در واقع شهیدان مشاهیر اصلی ما هستند، چرا که مشاهیر فرهنگ، هنر و ادبیان، شعرا و عالمان در دامن همین شهدا تربیت شدند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 4 =