انجام بیش از ۹۲۵ هزار مورد آزمون کلرسنجی آب در استان کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 4932127B -
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته بیش از ۹۲۵ هزار مورد آزمون کلرسنجی در سطح شبکه توزیع آب شرب شهرها و روستاهای استان انجام شده که این تعداد فراتر از تعداد تعیین شده استاندارد است.

به گزارش هاناخبر ، حشمت الله احمدی روز چهارشنبه در این ارتباط توضیح داد که انجام ۳۳هزار و ۵۲۸ مورد آزمون میکروبی، بیش از یک میلیون مورد آزمون کدورت، سه هزار و ۳۶ مورد آزمون شیمیایی و یک هزار و ۷۶۸ مورد آزمون ریز آلاینده آلی و معدنی از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی با اشاره به پیاده سازی و اجرای برنامه ایمنی آب مطابق اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آبفای کشور در پنج شهر و سه روستای زیر پوشش بیان کرد: اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در ۱۶ آزمایشگاه موجود، از دیگر اقدامات بوده است.

احمدی با بیان اینکه انجام پایش و تدابیر لازم جهت حفظ کیفیت آب شرب برای این شرکت در صدر اولویت‌ها قرار دارد، اظهار کرد: کنترل کیفی آب شرب در کل استان به صورت مداوم در ۱۷ آزمایشگاه بر اساس استانداردهای روز در حال اجراست و یکی از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی شرکت تضمین کیفیت آب شرب مصرفی در چارچوب استانداردهای تدوین شده برای مشترکین است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =