مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

صدها جشن وحدت در مساجد و تشکل‌های مردمی کردستان برگزار شد

شناسهٔ خبر: 494ED3EA -
سنندج- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: به مناسبت ماه ربیع‌الاول و میلاد رسول اکرم (ص) صدها جشن وحدت در مساجد، تشکل‌های مردمی و اماکن عموم در سطح استان برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در گفت‌وگو با هاناخبر اظهار کرد: امسال همچون سنوات قبل ماه مولود با برگزاری جشن‌های مردمی و در سطح تکایا، مساجد، هیئات، حسینیه‌ها، منازل و پارک‌ها و محلات برگزار شد اما جشن‌های مردمی امسال در سطح شهرهای استان بویژه در شهر سنندج و مریوان با حضور بی‌نظیر مردم برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه جشن «مهمانی امت احمد» از بزرگترین جشن‌های مردمی بود که امسال در شهر سنندج برگزار شد، افزود: در این جشن ده‌ها هزار نفر از عموم مردم مشارکت داشتند که در نوع خود بی‌نظیر بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در سطح شهر سنندج تعداد چهار جشن وحدت با مشارکت مردم و تشکل‌های وابسته به این اداره‌کل برگزار شد که در مجموع یکصد هزار نفر در این جشن‌ها شرکت کردند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های شهر مریوان تصریح کرد: در شهر مریوان نیز امسال جشن بزرگ ۴۰ هزار نفری مردمی با عنوان جشن «قه‌لای مریوان» در مریوان برگزار شد که بیانگر ارادت مرزداران مریوانی از پیامبر رحمت و مهربانی بود.

استمرار جشن‌های مردمی هفته وحدت در شهرهای کردستان

 

وی به برگزاری جشن‌های وحدت در حسینیه، مدارس، خانقاه‌ها، خانه‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی پرداخت و گفت: در تمام شهر و روستاهای استان جشن‌های هفته وحدت برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام رازیانی اعلام کرد: محفل قرآنی و مولودی‌خوانی مسجد امام حسین (ع) بانه به تعداد ۸۰۰ نفر، برپایی جشن وحدت در حسینیه خاتم الانبیا (ص) بانه با حضور ۵۰۰ نفر، برگزاری مراسم مولودی‌خوانی و برنامه جنگ شادی به مدت سه شب در سالن ارشاد شهرستان بانه با ظرفیت سالن ۲۴۰ نفر نیز از دیگر برنامه‌های جشن وحدت استان بود.

 

وی یادآور شد: برگزاری جشن‌های وحدت در شهرهای سنته، صاحب، پارک مولوی کرد سقز، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و خانه‌های قرآنی نیز در این ایام از دیگر برنامه‌های هفته وحدت کردستان به شمار می‌رود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اجرای ۲۷ ویژه برنامه جشن وحدت در مدارس شهر کامیاران و روستاهای این شهر از جمله خامسان، کوله‌ساره، طایه، خانم‌آباد، وندری علیا را از دیگر برنامه‌های هفته وحدت برشمرد.

 

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: برگزاری جشن وحدت در دیواندره و شهر زرینه، دلبران، سریش‌آباد، یاسوکند و سایر شهرهای استان برگزار شده و یا اجرا خواهد شد.

 

 

‌مشارکت صدها هزار نفر در جشن‌های هفته وحدت

 

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری این جشن‌ها بیش از صدها هزار نفر از مردم شهر و روستاهای استان حضور دارند و ارادت خود را به رسول اکرم نشان می‌دهند.

 

وی دف‌نوازی، مولودی‌خوانی، اجرای نمایش، سرود، تئاتر، موسیقی، مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز، برپایی ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از مردم، پخش شربت و شیرینی و در برخی مناطق برپایی سفره شام از برنامه‌های هفته وحدت در استان بوده است.

 

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: هزاران بنر، پوستر، تراکت نیز ویژه جشن‌های وحدت در سطح استان تهیه و توزیع شده و چندین فیلم و تیزر نیز از جشن‌های مردمی تولید شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =