جذب اعتبار و سرمایه گذاری بر روی آثار فاخر هنرمندان

شناسهٔ خبر: 4977DC91 -
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش این معاونت برای جذب اعتبار و سرمایه گذاری بر روی آثار ارزشمند هنرمندان کشور خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، محمودسالاری با اشاره به تلاش برای ایجاد شرایط ایده آل برای هنرمندان گفت: آثار دینی و فاخر هنرمندان می‌تواند به عنوان سرمایه برای آنان تلقی شود. 

وی افزود: اگر بیمه‌ها آثار هنرمندان را به عنوان یک اثر ارزشمند بپذیرند و بانک‌ها این آثار را به عنوان وثیقه قبول کنند، خرید و فروش آثار هنرمندان به عنوان سرمایه حساب می‌شود. 

سالاری گفت: باید آثار فاخر هنری را به عنوان سرمایه در بازار‌های جهانی ارائه دهیم و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بر روی این آثار سرمایه گذاری و فعالیت کنند. 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت فرهنگ با بیمه‌ها و بانک مرکزی در این زمینه وارد مذاکره شده است، افزود: تلاشمان این است که از آثار فاخر و ارزشمند هنرمندان بتوان به عنوان وثیقه در بانک‌ها استفاده کرد تا هنرمندان بتوانند از شرایط بیمه و وام‌های بانکی استفاده کنند.

سالاری در پاسخ به سئوال دیگری از خبرنگار در خصوص برنامه وزارت فرهنگ برای کم اثر کردن تهاجمات فرهنگی گفت: تولید آثار مبتذل سال‌های زیادی است که رواج دارد، اما در این میان وظیفه هنرمندان و فرهیختگان این است که فضای ناب موسیقیایی کشورمان را که ریشه در فرهنگ، آئین و باور‌های ما دارد درخشان عرضه کنند تا در دراز مدت آثار سخیف و بی ارزش کمرنگ شوند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =