در راستای حمایت از زلزله‌زد‌گان کرمانشاه

تئاتر "له پشت درگا" در سیمرغ بوکان به روی صحنه می‌رود

شناسهٔ خبر: 49F2CC3F -
نمایش "له پشت درگا" به معنی"بیرون پشت در" در روزهای یکم، دوم و سوم آذرماه برای حمایت از زلزله‌زدگان کرمانشاه در سالن سیمرغ بوکان به نمایش گذاشته می‌شود.

رحیم عبدالرحیم زاده کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار هاناخبر ، اظهار داشت: نمایش"له پشت درگا" ترجمه نمایشنامه"بیرون پشت در"نوشته"ولفگانگ بورشرت"نمایش‌نامه نویس آلمانی است.

 

عبدالرحیم زاده بیان کرد: این اثر نمایشی روایتگر زندگی مردانی است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده‌اند اما به واسطه شرایط تلخ و دردناکی که پس از جنگ برای آن‌ها به وجود آمده زندگی از کشته شدن در جنگ برایشان تلخ‌تر شده است.

 

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که بعد از زلزله برای بازماندگان آن به وجود می‌آید ما تصمیم گرفتیم که برای حمایت از بازماندگان و مصیبت زدگان زلزله کرمانشاه در روزهای یکم، دوم و سوم آذرماه در سالن سیمرغ این شهرستان آن را به روی سن ببریم.

عبدارحیم زاده افزود: این نمایش در این سه روز اجرا می‌شود و عواید حاصل از آن به زلزله زدگان استان کرمانشاه می‌رسد.

این کارگردان بوکانی ادامه داد: ساخت این اثر مردادماه سال گذشته آغاز شده و مهرماه امسال به پایان رسید و سعد قهرمانی، شورش تباک، ایران احمدپور، سعادت بدوی، صنم قهرمانی، سمکو ظهرابی، کژال مبارکی، هیمن عثمانی و رحمان عزیزی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند و ماندانا بدوی، مسعود عنایتی، بهزاد غفوری، سامان سلیمی و ریبین صوفی سلطانی به عنوان عوامل اجرایی حضور دارند.

عبدالرحیم زاده تصریح کرد: همزمان با اجرای نمایش"له پشت درگا"نمایشگاه عکس 19 سال کار گروهی از آثار گروه نمایشی"کانی"با عکاسی آقایان ماردین فرجی، بهروز اسراری، محمد خضریانی و ژوبین عبدیانی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 1 =