استاندار کردستان:

میانگین فضای سبز در کردستان ۵ متر مربع است

شناسهٔ خبر: 512CE858 -
استاندار کردستان گفت: میانگین فضای سبز در کردستان 5 مترمربع است که نصف میانگین کشوری است و رسیدن به این میانگین نیازمند این است که همه خود را در این خصوص وظیفه‌مند بدانیم.

به گزارش هاناخبر ، اسماعیل زارعی کوشا عصر جمعه در افتتاحیه پارک روجیار سنندج اظهار کرد: سنندج با توجه به توپوگرافی موجود و قرارگیری بین کوه‌ها الزامات خاصی در اجرای طرح و پروژه‌ها دارد و توجه به منابع طبیعی در طراحی و جاگذاری فضای سبز الزامات و تکلیف‌های خاص خود را می‌طلبد.

زارعی کوشا اذعان کرد: دوره قبل جانمایی بعضی مجموعه‌های اقتصادی کمی نامناسب بوده که غالباً هم در موقعیت جنوبی قرار دارد و این مجموعه‌ها که آلایندگی هم دارد محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در طراحی و اجرای پروژه‌ها و خصوصاً فضاسازی با توجه به در نظر گرفتن این موارد طراحی به مرور حل می‌شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به زحمات مجموعه مدیریتی و شهرداری سنندج و همت دولت و مجموعه نظام، حقیقتاً توجه ویژه به استان صورت گرفت و در سفر ریاست جمهوری به استان کردستان ۳۰ هزار میلیارد تومان مصوبه و اعتبار اختصاص یافت و تاکنون مبلغ ۶ و نیم میلیارد آن تخصیص یافت که در حل پروژه آب سنندج، اتمام پروژه راه آهن و دیگر موارد دیگر مورد بهره قرار گرفت.

استاندار اذعان کرد: امیدواریم پروژه‌های فرهنگی و هنری استان با توجه به ظرفیت‌سازی موجود و اهتمام مردانه در تبدیل کردستان به قطب اقتصادی و گردشگری و یک مجموعه توانمند اقتصادی و مؤثر در اشتغالزایی مؤثر واقع شود.

وی اعلام کرد: سرانه فضای سبز کردستان ۵ متر است که حدوداً نصف میانگین کشوری است و توجه و تلاش برای افزایش این سرانه در سال‌های جاری تکلیفی همگانی است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 8 =