مثبت شدن ٧٠ درصد تست های روزانه کرونا در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 51415637 -
بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی در 6 آبان ماه، یک هزار و 931 تست تشخیصی کرونا انجام گرفت که یک هزار و 405 تست مثبت بود و این نشان می دهد گردش ویروس در جامعه به سطح خطرناکی رسیده است.

به گزارش هاناخبر ،جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای استان آذربایجان غربی گفت: در تاریخ  6 آبان ماه، 1469مورد در استان بستری شدند که 586 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 883 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

دکتر محبی افزود: در آی سی یو 272 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد 85 نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

او ادامه داد: در عرض یک روز 276 نفر در سطح استان بستری شده اند که در ارومیه 87 نفر بستری شده اند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای استان بیان کرد: در این روز با 17 نفر فوتی ، مجموع فوتی های استان  به 1719 نفر رسید. که بیشترین فوتی ها در شهرستان مهاباد بود.

محبی اظهار داشت: در این روز یک هزار و 931 تست تشخیصی کرونا انجام گرفت که یک هزار و 405 تست مثبت بود و این نشان می دهد گردش ویروس در جامعه به سطح خطرناکی رسیده است.

او تصریح کرد: زمانی که 65 تا 70 درصد تست های تشخیصی کرونا مثبت باشد نشان می دهد که اقدامات احتیاطی باید در دستور کار آحاد جامعه قرار بگیرد.

نکته قابل تامل در آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی استان حذف تعداد فوتی های کرونا به تفکیک شهرستان ها بود، از اول آبان ماه تا کنون است.

همچنین پیشتر نیز دانشگاه آمار مجموع مبتلایان کل استان را حذف کرد و حتی طی چند ماه اخیر در آمار اعلام شده از سوی ستاد کرونای استان آذربایجان غربی، خبری از آمار بهبودیافته گان کرونای استان هم  نیست.

محدودیت های اجتماعی در استان آذربایجان غربی وارد پنجمین هفته شده و وضعیت استان قرمز و بحرانی است. ضمن اینکه ارومیه و چند شهرستان دیگر به وضعیت سیاه و خطرناک رسیده اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 5 =