بستن کمر همت توسط بانوی کارآفرین کردستانی

شناسهٔ خبر: 515DA7EE -
بانوی کارآفرین سنندجی برای ۵۴ نفر از زنان سرپرست خانوار و نیازمند کردستانی شغل ایجاد کرد.

به گزارش هاناخبر ،

خانم شایسته شیخ حسنی گفت:  ۵۴ نفر از زنان نیازمند سرپرست خانوار و مددجوی کمیته امداد را از طریق قالی بافی مشغول به کار کرده ام.

این بانوی کارآفرین گفت: آشنایی با زنان باغیرت که بسیاری از آن‌ها سرپرست خانواربودند و همواره مشغول کار و تلاش بودند این ایده و فکر را در من به وجود آورد که از طریقی بتوانم از پتانسل‌ها و هنرنهفته این زنان در جهت اشتغال و درآمدزایی آن‌ها استفاده کنم.

وی با بیان اینکه یکی از هنر‌ها و ظرفیت‌های این استان که در میان زنان وجود دارد هنر فرش بافی است، ادامه داد: بعد از آشنایی و گرفتن مشورت در زمینه وضعیت فرش این استان تصمیم به راه اندازی کارگاه فرش بافی با هدف توسعه این صنعت و همچنین اشتغال زایی برای زنان گرفتم.

وی افزود: سرمایه اولیه من برای راه اندازی گارگاه چهار میلیون تومان بود و موفق شدم در اولین قدم و در همان روستایی که مشغول به معلمی بودم ۱۲ نفر از زنان که بیشتر آن‌ها سرپرست خانوار، بد سرپرست ومددجوی کمیته امداد بودند به کار گیری و مشغول به کار کنم.

این بانوی کارآفرین  افزود: در کنار اشتغال زایی برای این تعداد، با تحویل دار قالی به زنان خانه دار به صورت کار در منزل برای ۲۰ نفر دیگر هم شغل ایجاد کرده ام.

شیخ حسنی افزود: سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال و کاریابی برای همه افراد بیکار و به خصوص زنان نیستند بنابراین براساس وظیفه همه ما متناسب با پتانسیل و توانایی که داریم در قبال هم نوعان خود بخصوص نیازمندان موظف بوده و مسئولیت داریم در جهت حمایت و کمک به آن‌ها اقدام کنیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 5 =