چمنیان: تا چند سال آینده فوتبال ایران از بازیکنان با استعداد بهره‌مند می‌شود

شناسهٔ خبر: 51B17080 -
مدیر فنی تورنمنت مناطق ۹ گانه استعدادیابی زیر ۱۴ سال فدراسیون فوتبال از شکل‌گیری شبکه گسترده بازیکنان با استعداد خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

نسل قبلی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با هدایت عباس چمنیان توانست بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در یک جام جهانی را به دست بیاورد. بعد از این تجربه موفق فدراسیون فوتبال به دنبال اجرای برنامه‌ای بود تا روند موفقیت‌آمیز فوتبال پایه از رده نوجوانان ادامه داشته باشد. عباس چمنیان که در سمت خود ابقا شده و همچنان سرمربی تیم ملی نوجوانان است، درباره آغاز پروسه استعدادیابی فدراسیون فوتبال از بازیکنان زیر ۱۴ سال اظهار کرد: تورنمنت استعدادیابی کشوری با شرکت تیم‌هایی از مناطق ۹ گانه کشور از روز گذشته در مشهد آغاز شده است. در این پروسه تیم‌ها به رقابت با هم می‌پردازند و بازیکنان مستعد توسط کارشناسان و مربیان ارزش‌گذاری می‌شوند.

مدیر فنی تورنمنت مناطق ۹ گانه استعدادیابی زیر ۱۴ سال فدراسیون فوتبال هدف از آغاز این پروسه را اتصال استعدادهای فوتبال ایران با رده‌های بالاتر عنوان کرد و افزود: با این پروسه بازیکنان یکی دو سال زودتر وارد چرخه فوتبال ملی می‌شوند و ما مانند گذشته و در آستانه رقابت‌ها به استعدادیابی نمی‌پردازیم. همان طور که می‌دانید نوجوانان حلقه اتصال استعدادها از رده پایه به رده بزرگسالان هستند و در این سن و سال فوتبال خود را شکل می‌دهند چرا که در رده نوجوانان میزان یادگیری و فراگیری بسیار بالاست.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 6 =