رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور:

زندانیان آذربایجان شرقی مهارت فنی و حرفه ای آموختند

شناسهٔ خبر: 5253E2FC -
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور از مهارت آموزی هزار و ۷۰۰ زندانی آذربایجان شرقی در رشته های فنی و حرفه ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از مرکز اشتغال و حرفه آموزی سهند گفت: امسال هزار و ۷۰۰ زندانی آذربایجان شرقی مهارت های فنی و حرفه ای را آموختند.

سلیمان پاک سرشت از امضای تفاهم نامه آموزش فنی و حرفه ای با سازمان زندان های کشور خبر داد و ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۴ هزار نفر از زندانیان کشور، آموزش های مهارتی لازم را متناسب با علاقه مندی، بازار کار و فرصت های اشتغال فراگرفتند که بیشتر این مهارت ها در زمینه قالی بافی بود.

وی خاطرنشان کرد: ادامه طرح مهارت آموزی به زندانیان، علاوه بر توانمندسازی و خودکفایی زندانیان، مانع ارتکاب دوباره آنها به جرم و بازگشتشان به زندان می شود، علاوه بر آن موجب می شود بعد از پایان دوره محکومیت، در بازار کار فعالیت کنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به برون سپاری برخی از آموزش ها افزود: در آینده بخش متنوعی از مهارت ها با مدیریت بخش خصوصی به زندانیان آموزش داده خواهد شد.

پاک سرشت تاکید کرد: این برنامه از اولویت های سازمان فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک اقدام ترمیمی و توانمند سازی زندانیان در زندان هاست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به گستردگی فعالیت های آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: معتادان بهبود یافته، حوزه زندانیان، زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار از مخاطبان آموزش های فنی و حرفه ای هستند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 3 =