انعقاد تفاهم نامه همکاری زندان های ایلام با دانشگاه پیام نور

شناسهٔ خبر: 529DFCED -
تفاهم نامه به منظور ایجاد همکاری در حوزه های علمی آموزشی و پژوهشی در قالب انجام طرح تحقیقاتی،برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات تخصصی منعقد گردید.

به گزارش هاناخبر ، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان ایلام با اشاره به سخن امام راحل(ره) در خصوص زندان ها که فرمودند: زندان ها باید به دانشگاه تبدیل شوند، بیان داشت: هدف و اولویت خدمتی ما می بایست همسو با کلام امام راحل و رهبر معظم باشد و در راستای تعلیم و تربیت و اصلاح زندانیان کوشا باشیم.

کشوری با اشاره به تاثیر علم ودانش در کاهش ناهنجاری و بزهکاری، افزود: از دیدگاه جرم شناسان، سواد مامنی برای انسان اجتماعی محسوب می شود و در پناه آن انسان می تواند در برابر آسیب های اجتماعی خود را مصون سازد و کمتر به سمت ارتکاب جرم پیش رود.

سهراب زاده رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام نیز ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه مسئولین زندان های استان در راستای خدمت رسانی به جامعه مددجویان و اجرای فرایند اصلاح و بازپروری، اضافه کرد: دانشگاه پیام نور از تمام توان خود، نیروهای انسانی و تجهیزات در اختیار در راستای کمک به جامعه زندانیان بهره خواهد گرفت و امید است با همکاری و تعامل مطلوب زمینه بازسازگاری اجتماعی زندانیان بیش از پیش فراهم گردد.

سهراب زاده گفت: اهمیت و دستاوردهای ارتقاء سطح سواد جامعه و همچنین تحصیل بی سوادان باید به صورت کامل برای تمامی اقشار جامعه تبیین شود زیرا که تحقیقات نشان داده که هرچه میزان سواد در یک جامعه افزایش یابد متقابلا درصد و میزان جرم و بزهکاری در آن جامعه کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =