بخش سیلوانای ارومیه از کمبود امکانات ورزشی رنج می برد

شناسهٔ خبر: 52B95F14 -
تقریبا هر روستای بخش سیلوانا در گوشه و کنار خود یک زمین خاکی دارد که پاتوق عاشقان فوتبال و فوتسال است.

به گزارش هاناخبر ،

جوانان و نوجوانان بخش سیلوانا از دیرباز تا کنون علاقه شدید و خاصی به فوتبال و بازی های گروهی داشته اند و سابقه تشکیل اولین تیم های فوتبال و حضور در مسابقات استانی به بیش از ۹۰ سال قبل برمیگردد!

این علاقه شدید به فوتبال منجر به ظهور استعداد های خارق العاده فوتبالی شده که در همین راستا تعدادی از جوانان این منطقه به تیم های لیگ یک کشوری نیز راه یافته اند و مسلما اگر شرایط برگزاری آزمون های استعدادیابی برای تمام جوانان منطقه یکسان می بود؛ بی شک شاهد حضور چشمگیر این استعداد های فوتبالی در تیم های مطرح کشوری می بودیم!

تقریبا هر روستای بخش سیلوانا در گوشه و کنار خود یک زمین خاکی دارد که پاتوق عاشقان فوتبال و فوتسال است و هر ساله به مناسبت های مختلف چندین جام معتبر فوتسالی به میزبانی دیزج، زیوه، هفت آباد، منصور آباد و راژان در سطح منطقه و با حضور تیم های فوتبال از روستاهای بخش و از سایر نقاط شهرستان ارومیه برگزار می شود و عاشقان فوتبال را از سطح منطقه به محل برگزاری مسابقات می کشاند!

عشق و علاقه به فوتبال سن و سال نمی شناسد و در زمین های خاکی یا سالن های سرپوشیده بخش سیلوانا خردسال و بزرگسال به دنبال توپ این سو و آن سو می دوند!

هم اکنون در سطح بخش سیلوانا کمتر از ۱۰ سالن سرپوشیده فوتسال وجود دارد که آن ها نیز تمام شیف رزرو شده اند و قطعا سرمایه گذاری بر روی این ورزش پرطرفدار برای سرمایه گذاران پر سود خواهد بود

باوجود کمبود زمین های ورزشی استاندارد، متاسفانه آن تعداد کم نیز در بی امکاناتی و بی توجهی شدید واقع شده اند در همین راستا یکی از بهترین زمین های فوتبال که در روستای هفت آباد واقع شده است سال گذشته به دلیل سیلاب تخریب شده و هم اکنون غیر قابل استفاده می باشد!

دهیار و شوراهای اسلامی روستای هفت آباد در گفتگو با خبرنگارسیلوانا اعلام کردند که از تمام ارگان های مرتبط همانند بخشداری، اداره کل ورزش و جوانان استان و… برای ترمیم و بازسازی این زمین پیگیری کردند اما نتیجه ای نگرفتند و این زمین ورزشی همچنان بلا استفاده واقع شده است!

بی شک بخش سیلوانا با آب و هوای خاص و طبیعت بکر میتواند علاوه بر صادر نمودن استعداد های فوتبالی، میزبان مسابقات لیگ های مختلف فوتبال نیز باشد واین مهم در صورتی تحقق می یاید که دولتمردان و بخش خصوصی برای ساخت ورزشگاه ها در این منطقه خاص آب وهوایی پیش قدم شوند !

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 9 =