بیش از ۱۷۰۰ تخت به تخت‌های اقامتی آذربایجان‌غربی اضافه می‌شود

شناسهٔ خبر: 544F6388 -
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت:با بهره‌برداری از طرح‌های اقامتی و گردشگری استان تا پایان دولت ۱۷۱۲ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان‌غربی افزوده می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، جلیل جباری در گفت و گو با اسحاب رسانه با بیان اینکه ظرفیت اقامتی در استان ۵۳۹۵ تخت است، تصریح کرد: با بهره برداری از پروژه های در دست افتتاح ۶۸  درصد به ظرفیت اقامتی استان اضافه می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۲۹۱ اتاق با ۵۳۹۴ تخت اقامتی در استان وجود دارد.

جباری با اشاره به وجود ۲۵۸ واحد تاسیسات گردشگری در سطح استان افزود: همچنین تعدادی پروژه نیمه‌تمام گردشگری در دست اجرا است که تا پایان دولت در نظر داریم آنها را به بهره‌برداری برسانیم که تعداد اتاق اقامتی در این طرح‌ها برابر با ۸۶۹ مورد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به خسارت وارده کرونا به گردشگری استان عنوان کرد: تا پیش از شیوع کرونا روند جذب مسافر در استان صعودی بود و ضریب اشغال تخت‌های اقامتی استان نیز حدود ۷۰ درصد بود.

وی تصریح کرد: اما با شیوع کرونا آمارها روند نزولی به خود گرفت و حتی ضریب اشغال هتل‌های استان به زیر پنج درصد رسید که در نتیجه آن بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به گردشگری و صنایع‌دستی استان وارد شد.

جباری بااشاره به مسافران ورودی به استان افزود: مسافران ورودی به استان در سال ۹۲، ۵۴۵ هزار نفر بود که این میزان در سال ۹۸، به ۲ میلیون و ۳۵۲ نفر رسید.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 6 =