بروزرسانی اندروید 9 موجب اختلال در قابلیت شارژ سریع گوگل پیکسل XL می شود

به گفته برخی کاربران، آپدیت اندروید 9 یا پای (Android Pie) قابلیت شارژ سریع گوگل پیکسل XL را دچار اختلال می کند.

به گزارش هاناخبر ، قابلیت شارژ سریع یکی از قابلیت هایی است که این روزها در اغلب گوشی های موبایل شاهد پیاده‌سازی آن هستیم. گوشی گوگل پیکسل ایکس ال که در سال 2016 شاهد رونمایی آن بودیم به فست شارژ مجهز است. اما ظاهرا آپدیت اندروید P در عملکرد قابلیت شارژ سریع گوگل پیکسل XL اختلال هایی ایجاد کرده است.

از چند هفته قبل کاربران گوشی های گوگل پیکسل XL پس از نصب اندروید P یا 9 در گوشی های خود از بروز باگ های عجیب حین شارژ دستگاه خبر دادند. در آن زمان اندروید P در نسخه بتا قرار داشت و وجود باگ در عملکرد آن کاملا طبیعی محسوب می‌شد. انتظار می‌رفت که باگ های شناخته شده اندروید 9 در گوشی پیکسل XL با بروزرسانی رسمی اندروید 9 برطرف شود، اما اتفاق دیگری افتاده است.

طبق تازه ترین گزارش های به دست آمده، آپدیت رسمی اندروید 9 منجر به بروز باگ های عجیبی در قابلیت شارژ سریع گوگل پیکسل XL می‌شود! تمام گوشی های سری پیکسل گوگل از قابلیتی تحت عنوان USB Power Delivery یا به اختصار USB-PD به منظور پیاده‌سازی قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند. بدین ترتیب هر کابل، شارژر و ابزار دیگر که از استاندارد USB-PD پشتیبانی کند قادر خواهد بود با نرم 3 یا 5 آمپری به شارژ سریع باتری این گوشی ها بپردازد.

در حالتی که گوشی در حال شارژ شدن با تکیه بر قابلیت شارژ سریع باشد، عبارتی تحت عنوان Charging Rapidly روی صفحه نمایش گوگل پیکسل نمایان می‌شود. اما متاسفانه با انتشار آپدیت اندروید 9 و نصب آن در گوشی گوگل پیکسل XL دیگر عبارت Charging Rapidly روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده نشده و باتری آن هم با سرعت بالا شارژ نمی‌شود! به بیان دیگر بروزرسانی اندروید 9 سبب شده قابلیت شارژ سریع گوگل پیکسل XL مختل شود!

در این بین برخی کاربران می گویند که قابلیت شارژ سریع گوگل پیکسل XL آن ها فقط در شرایطی از کار می افتد که از شارژر اورجینال خود این گوشی استفاده نشود! به عبارت دیگر، قابلیت مذکور در حالت بکارگیری شارژر اصلی و اورجینال گوشی درست عمل می‌کند. این در حالی است که خیلی از کاربران مدعی هستند قابلیت شارژ سریع گوگل پیکسل XL آن ها بعد از آپدیت اندروید 9 به طور کامل از کار افتاده و حتی با شارژر اصلی و اورجینال گوشی هم درست عمل نمی‌کند!

نکته جالب اینجاست که گوگل در صفحه رسمی گزارش باگ های اندروید 9 برای این گزارش حالت “Won’t fix” به معنای “برطرف نخواهد شد” را ضمیمه کرده است! این موضوع بدان معناست که گوگل عقیده ای مبنی بر وجود باگ در عملکرد اندروید 9 و ایجاد مشکل در قابلیت شارژ سریع گوگل پیکسل XL ندارد یا اینکه یک دلیل قابل رفع و نرم افزاری برای آن متصور نمی شود. البته بدون تردید گوگل بررسی های لازم در مورد این مسئله را به عمل خواهد آورد و در صورت پیدا کردن منشاء مشکل، با یک آپدیت امنیتی یا کوچک مشکل مذکور را برطرف می کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =