ماجرای عجیب آخرین بازماندگان روستای حسن آباد گودرز سقز

شناسهٔ خبر: 55D06CB4 -
این یک داستان واقعی از آخرین بازماندگان روستای سرسبز،پرآب و زیبای حسن آبادگودرز شهرستان سقز است که با وجود سرقت اموال و دارایی و در خطر بودن جانشان تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک روستا نیستند.

به گزارش هاناخبر ، در ۲۸ کیلومتری شهر سقز روستایی وجود دارد به نام حسن آباد گودرز که مدت هاست تنها یک خانواده دو نفره در آن سکونت دارند و حاضر به ترک روستا نیستند.
به گزارش هاناخبر، از شهر سقز خارج می شویم برای بازدید از روستای حسن آباد گودرز در مسیر روستای پیریونس و سد شهید کاظمی که در شمال شرقی شهر سقز قرار گرفته و به روستای دو نفره مشهور شده است.
هدف ما ملاقات با خانواده ای دو نفره است که با وجود مهاجرت همه خانواده های روستا به شهر همچنان در این روستا سکونت دارند و به هیچ عنوان حاضر به ترک این روستا نیستند.
روستای حسن آباد گودرز سقز
بعد از عبور از روستاهای مسیر به حسن آباد گودرزمی رسیم که روزگاری سرشار از سرزندگی و محبت بود اما امروز تنها یک پیرمرد به همراه همسرش در آن زندگی می کنند.
زندگی ۷۰ ساله پیرمرد در روستا
وی می گوید: ۷۰سال سن دارم و از بدو تولد در این روستا سکونت داشته ام و هرگز حاضر به ترک این روستا نیستم و تا زمانی زنده هستم حسن آباد گودرز نیز زنده خواهد ماند.
علی صالحی با اشاره به دلبستگی خاصی که به روستای محل تولدش دارد می افزاید: در اوج درگیری های اوایل انقلاب، مسئولان و فرزندانم بارها پیشنهاد دادند تا از روستا مهاجرت کنم اما علاقه ای به این کار نداشتم، در آن زمان مردم از ترس جانشان اقدام به ترک روستا و رفتن شهر کردند.
وی با بیان اینکه فرزندانم در بوکان ساکن هستند، می افزاید: در حال حاضر منبع درآمدش از کشاورزی محدودی است که انجام می دهد.
وی یادآور می شود: فرزندانم گاهی اوقات در مراحل مختلف انجام کار کشاورزی به روستا می آیند و مقداری در این کار مشارکت می کنند.
امیدواری پیرزن روستایی برای آبادی دوباره روستا
حلیمه همسر کاک علی نیز با اشاره به اینکه با وجود اینکه در این روستا امکانات آب، برق و تلفن فراهم نیست اما غیر ممکن است بتوانم غیر از این روستا در جای دیگری زندگی کنم.
وی ادامه می دهد: همه خاطرات دوران جوانیم ولحظات خوش زندگیم را در این روستا می بینم و این خاطرات هر روز برایم تازگی دارند.
 آقای صالحی در تکمیل سخنان همسرش گفت: آرزو دارم و امیدواریم قبل از مرگم با تشویق و مساعدت مسئولان مردم دوباره به این آبادی زیبا برگردند و خانه هایشان را دوباره بسازند.
وی با بیان اینکه روستای حسن آباد گودرز با توجه به اینکه در ساحل سد شهید کاظمی قرار دارد، دارای بهترین ظرفیت برای رونق کشاورزی و باغداری است، گفت: در حال حاضر علاوه بر کشاورزی باغ داری هم انجام می دهیم و میوه مورد نیاز خود را از این باغ تامین می کنیم.
وی آه سردی می کشد و دوباره با امیدواری به آینده می نگرد و می گوید: ای کاش مسئولان کاری می کردند که دوباره مردم به حسن آبادگودرز بازمی گشتند، ای کاش با مرگ ما عمر این روستا به پایان نمی رسید.
وی همچنین سخت دلنگران است وبیان می کند: بارها شده است که افرادی به این روستا دستبرد زده اند و همه مایحتاج زندگیمان و محصولاتمان از جمله آرد، پنیر، کشک، ماست، مرغ های محلی و حتی درب های آهنی را به سرقت برده اند، ولی با این وجود هیچگاه حاضر به ترک روستا نیستیم.
وی ادامه می دهد: تنها چند روز همسرم را برای مهمانی به شهربردم که به شدت مریض شد و زندگی در خارج از روستا برایمان امکان پذیر نیست، اینجا تنها مکانی است که به راحتی می توانیم در آن نفس بکشیم.
این یک داستان واقعی از آخرین بازماندگان روستای سرسبز،پرآب و زیبای حسن آبادگودرز شهرستان سقز است که با وجود سرقت اموال و دارایی و در خطر بودن جانشان تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک روستا نیستند و همچنان با امیدواری به آینده می نگرند و منتظر بازگشت دوباره مردم این روستا و زنده ماندن حسن آبادی هستند که دارای بهترین و بالاترین پتانسیل ممکن برای رونق صنعت گردشگری،کشاورزی و دامداری و پرورش آبزیان است.آیا کاک علی صالحی و همسرش حلیمه آخرین بازماندگان حسن آبادگودرز خواهند بود یا اینکه این بار غیرت روستائیان مانع مرگ همیشگی روستا خواهد شد؟ باید منتظر آینده بمانیم.../امیر ایزددوست،سردبیر پایگاه خبری هاناخبر

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =