معضل بیکاری از دلایل عمده افزایش ورود پرونده ها به دادگستری است

شناسهٔ خبر: 55DC73EC -
رییس کل دادگستری استان کردستان، گفت: معضل بیکاری از دلایل عمده افزایش ورود پرونده ها به دادگستری است و اگر اشتغال مولد و واقعی برای جوانان ایجاد شود به همان اندازه از افزایش آمار جرم، بزهکاری و آسیب های اجتماعی در کشور جلوگیری خواهد شد.

به گزارش هاناخبر ،حجت‌الاسلام حسینی، در بازدید ۳ ساعته از تمامی خطوط کارخانه «لاستیک بارز کردستان» اظهار کرد: کارخانه لاستیک بارز کردستان همانند سایر واحدهای تولیدی استان از حمایت‌های قضایی دادگستری استان برخوردار است.

وی در حاشیه این بازدید افزود: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان، با جدیت هرچه تمام تر پیگیر مشکلات تمامی کارخانجات و واحدهای تولیدی استان بوده و در کنار دستگاه‌های اجرایی استان به  موضوع اشتغال توجه جدی دارد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان افزود: معضل بیکاری از دلایل عمده افزایش ورود پرونده ها به دادگستری است و اگر اشتغال مولد و واقعی برای جوانان ایجاد شود، به همان اندازه از افزایش آمار جرم، بزهکاری و آسیب های اجتماعی در کشور جلوگیری خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم ورود جدی دستگاه‌های اجرایی و بانک مربوطه در استان و مرکز در جهت رفع بعضی از مشکلات موجود در این کارخانه، اظهار کرد: مقرر گردید مشکلات این کارخانه ابتدا در کارگروه فنی و حقوقی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت کارشناسی بررسی شود و نتیجه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با حضور اعضای مربوطه بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی شود.

  رئیس دستگاه قضایی استان کردستان افزود: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، دادگستری استان اگر در جایی شاهد سستی و اهمال مسئولی در زمینه رفع موانع تولید باشد در راستای دستورالعمل ترک فعل مدیران موضوع را با جدیت بررسی و برخورد مقتضی را انجام خواهد داد. همچنین محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در این بازدید بر ضرورت مدیریت صحیح ضایعات کارخانه لاستیک بارز کردستان تاکید و تصریح کرد: مشکلات این کارخانه با جدیت در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بررسی شده و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مجتبی جیریایی اظهار کرد: تعداد اشتغال این کارخانه بیش از ۸۳۰ نفر و تولید متوسط نیز روزانه حدود ۱۴ هزار حلقه لاستیک، است که روانه بازار مصرف می شود.

وی افزود:در صورت پشتیبانی و حمایت دستگاه‌های مختلف اجرایی و اضافه شدن نیروهای جدیدالاستخدام، این میزان از ۱۷ هزار حلقه در روز عبور خواهد کرد.

معاون پشتیبانی، توسعه و کیفیت کارخانه لاستیک بارز، ضمن ابراز رضایت از وضعیت فعلی کارخانه، عدم حضور ثابت سرپرست این واحد تولیدی را از مشکلات برشمرد و افزود: با توجه به دریافت تسهیلات ارزی این کارخانه به مبلغ ۷/۹۳ میلیون یورو در سال ۱۳۹۴ به جهت خرید ماشین آلات از صندوق توسعه ملی، هم اکنون برای بازپرداخت این تسهیلات به نرخ روز دچار مشکل جدی هستیم و این مشکل طرح توسعه کارخانه لاستیک بارز را متوقف کرده است.

شایان ذکر است که کارخانه لاستیک بارز کردستان در شهرک صنعتی دهگلان واقع در ۲۵ کیلومتری
شهرستان سنندج قرار دارد .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =